Kontrolowany przez Mariusza Książka holding jest na ostatniej prostej, by rozdzielić biznes deweloperski i motoryzacyjny do oddzielnych, notowanych spółek. Obecny Marvipol przekształci się w British Automotive Holding, a działalność deweloperska zostanie wydzielona do Marvipol Development. W zamian akcjonariusze obecnego Marvipolu (docelowo BAH) dostaną akcje Marvipolu Development (w stosunku 1 do 1). KNF właśnie zatwierdziła prospekt dotyczący wprowadzenia papierów Marvipolu Development do obrotu giełdowego.
Spin-off musi jeszcze zostać zatwierdzony przez walne zgromadzenie akcjonariuszy Marvipolu – posiedzenie odbędzie się 20 listopada.
- Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom inwestorów, dzielimy grupę na dwa giełdowe, jednolite biznesowo podmioty – mówi cytowany w komunikacie Mariusz Książek. - Krok ten z jednej strony ułatwi rynkowi rzetelną wycenę obu segmentów – według analityków ich dzisiejsza łączna wycena w ramach Marvipolu wiąże się z dużym dyskontem wobec ich realnej wartości. Z drugiej strony, podział grupy ma szansę stać się impulsem dla jeszcze bardziej dynamicznego rozwoju biznesów motoryzacyjnego i deweloperskiego, i może umożliwić m.in. łatwiejsze pozyskiwania finansowania zewnętrznego dla realizowanych projektów. Wierzę, że zarówno Marvipol Development, jak i British Automotive Holding dostarczać będą inwestorom dużej inwestycyjnej satysfakcji dzięki bieżącym wynikom operacyjnym i finansowym jak i uwolnieniu, w wyniku podziału grupy, potencjału wzrostu rynkowej wartości – dodaje.
Spin-off spodziewany jest w grudniu. Kursy odniesienia dla BAH i Marvipolu Development zostaną oszacowane na bazie kursu zamknięcia Marvipolu z sesji poprzedzającej podział i w oparciu o parytet ustalony w planie podziału: wartość biznesu deweloperskiego została oszacowana na 45 proc. wartości grupy, a motoryzacyjnego na 55 proc.
Przy kursie z wtorkowego zamknięcia (14,44 zł) byłoby to odpowiednio 6,5 zł i 7,94 zł.