Reklama

Frontline - Gigant tonący w długach

Naj­więk­szy na świe­cie ar­ma­tor flo­ty zbior­ni­kow­ców, na­le­żą­cy do nor­we­skie­go ma­gna­ta Joh­na Frie­drik­se­na, mo­że być zmu­szo­ny re­ne­go­cjo­wać dług i wa­run­ki le­asin­gu stat­ków, bo w II kw. po­niósł stra­tę większą od prze­wi­dy­wa­nej.

Publikacja: 29.08.2014 02:13

Je­go ak­cje w Oslo tra­ci­ły aż ponad 11 proc., ostatecznie zniwelowały stratę.

Za­re­je­stro­wa­ny na Ber­mu­dach Fron­tli­ne zaj­mu­je się głów­nie trans­por­tem ro­py. W 2008 r. miał flo­tę 82 jed­no­stek i za­mó­wio­ne 18 dal­szych. Ry­nek zbior­ni­kow­ców miał jed­nak trud­ne ostat­nie la­ta z po­wo­du nad­po­da­ży. Fir­ma Frie­drik­se­na po­dzie­li­ła się na dwie czę­ści i zre­zy­gno­wa­ła w 2011 r. z kup­na no­wych dro­gich stat­ków.

Za­paść ryn­ku trwa­ła dłu­żej od prze­wi­dy­wań, Nor­we­go­wie uprze­dzi­li w ma­ju, że cze­ka ich re­struk­tu­ry­za­cja dłu­gu. „Mi­mo po­pra­wy w III kw. sy­tu­acja jest trud­na: dług i ra­ty za le­asing wy­no­szą na 30 czerw­ca 1,031 mld dol." – po­da­ła spół­ka.

W II kw. po­nio­sła stra­tę net­to 78 mln dol. wo­bec 120 mln rok te­mu, ale ana­li­ty­cy li­czy­li na 30 mln. Fron­tli­ne mu­siał od­pi­sać 56 mln na mniej­sze od spo­dzie­wa­nych przy­cho­dy z czę­ści stat­ków.

– Jest bardzo możli­we, że re­struk­tu­ry­za­cja dłu­gu bę­dzie bo­le­sna dla udzia­łow­ców. Można się spo­dzie­wać ob­ni­że­nia ich udzia­łów czy za­mia­ny czę­ści dłu­gu na ka­pi­tał ak­cyj­ny – ocenił analityk Ole Sten­ha­gen z ban­ku SEB i za­le­cił sprze­daż ak­cji. Li­czy, że Fre­drik­sen, je­den z naj­bo­gat­szych lu­dzi świa­ta, ode­gra du­żą ro­lę w sa­na­cji spół­ki, tak jak po­przed­nim ra­zem.

Reklama
Reklama

Je­go ak­cje w Oslo tra­ci­ły aż ponad 11 proc., ostatecznie zniwelowały stratę.

Za­re­je­stro­wa­ny na Ber­mu­dach Fron­tli­ne zaj­mu­je się głów­nie trans­por­tem ro­py. W 2008 r. miał flo­tę 82 jed­no­stek i za­mó­wio­ne 18 dal­szych. Ry­nek zbior­ni­kow­ców miał jed­nak trud­ne ostat­nie la­ta z po­wo­du nad­po­da­ży. Fir­ma Frie­drik­se­na po­dzie­li­ła się na dwie czę­ści i zre­zy­gno­wa­ła w 2011 r. z kup­na no­wych dro­gich stat­ków.

Reklama
Giełda
Byki zaczynają mieć wątpliwości
Giełda
Inwestorzy na GPW sprawili sobie prezent na Święto Niepodległości
Giełda
Byczy bal przerwany. Niedźwiedzie weszły na parkiet
Giełda
Zohran Mamdani, nowy burmistrz Nowego Jorku zapowiada zmiany. Co na to biznes i politycy?
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Giełda
Niedźwiedzie ruszyły do ataku na GPW
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama