Tegoroczne lato sprawiało, że chętniej sięgaliśmy po wszelkiego rodzaju napoje chłodzące, także po te napoje chłodzące, które kojarzymy zwykle z procentami, ale także są w wersjach bez procentów i to właśnie o nich będziemy dzisiaj rozmawiać. Weźmiemy pod lupę piwa bezalkoholowe. Poproszę o przedstawienie szerszego obrazu rynku, czyli jak wygląda w pani ocenie rynek piw bezalkoholowych w Polsce w ostatnich latach?

Jeżeli mówimy o rynku piw bezalkoholowych to możemy śmiało powiedzieć, że mamy do czynienia z rewolucją piwną 2.0. Tak to można nazwać, ponieważ pierwszą rewolucją piwną, była rewolucja związana z piwami kraftowymi, specjalistycznymi. To było jakiś czas temu, natomiast dzisiaj, można powiedzieć od 2016 roku kategoria piw bezalkoholowych i to takich całkowicie bez alkoholu, rośnie bardzo dynamicznie. Pandemia trochę przyhamowała ten wzrost, ale była to jedyna kategoria piwa, która w czasie pandemii rosła, oparła się. Dzisiaj mamy do czynienia już z taką mocną kategorią, która w sumie można powiedzieć, że ona jest odrębną kategorią. Piwo bezalkoholowe dzisiaj to jest ponad miliard złotych obrotu. To jest duża kategoria. To jest 1,5 miliona hektolitrów sprzedawanych w 2021 roku. O tym można już mówić, że to jest naprawdę odrębna kategoria napojów orzeźwiających, jednocześnie mających smak piwa i wszystkie walory, takie jakie piwo ma, ale bez procentów

Cała rozmowa:

Partner: Kompania Piwowarska