Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 06.05.2018 21:26 Publikacja: 06.05.2018 16:03
Foto: Fotorzepa, Marian Zubrzycki
O pieniądze unijne z kolejnego budżetu Unii Europejskiej na lata 2021-2027 na nowe inwestycje transportowe mocno zabiegają europejskie gremia związane z transportem. Jeszcze przed długim weekendem majowym w Lublanie – stolicy Słowenii – skąd pochodzi Violeta Bulc, unijna komisarz ds. transportu gremia te przyjęły na konferencji z cyklu TEN-T Days wspólną deklarację, w której postulują przyznanie większych kwot z UE na inwestycje w transport po 2020 r. (więcej o deklaracji na www.moreEUbudget4transport.org). Koalicja m.in. organizacji transportowych, władz lokalnych (miast) i regionalnych, spedytorów, logistyków i operatorów chce więcej pieniędzy na transport z nowego budżetu Unii Europejskiej na lata 2021-2027. Deklarację wręczono Guntherowi Oettingerowi, unijnemu komisarzowi ds. budżetu i zasobów ludzkich. Jej sygnatariusze, włączając w tym Violetę Bulc, podkreślają, że nie ma jednolitego rynku europejskiego bez transportu. - Sektor transportu odpowiada na zapotrzebowanie na transport ponad 500 mln Europejczyków i zapewnia przepływ towarów od wszystkich rodzajów europejskiego przemysłu do klientów – podkreśla komisarz Bulc. A przepływ ten jest kluczowy zważywszy na fakt, że UE jest aktualnie największym światowym eksporterem towarów i największym handlującym nimi na naszym globie.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Problem z całym KPO polegał na tym, że w związku z zablokowaniem środków przez PiS, Polska mogłaby nie zdążyć ic...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Europejski fundusz odbudowy unijnych gospodarek po pandemii okrzyknięto drugim Planem Marshalla, który wspierał...
Choć skala nieprawidłowości przy przyznawaniu dotacji dla małych firm hotelarskich i gastronomicznych jest prawd...
Prezes PARP zdymisjonowana, działa prokuratura, a Komisja Europejska chce wyjaśnień. Pieniądze z KPO miały wespr...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej skontroluje KPO. Źle wydane środki będą musiały wrócić – zapowiada...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas