Reklama

Będzie rosła sprzedaż napojów

Ponad 15,2 mld zł przeznaczymy na napoje bezalkoholowe w 2016 roku – prognozuje firma badawcza Euromonitor International

Publikacja: 31.07.2012 04:45

Popyt w górę

Popyt w górę

Foto: Rzeczpospolita

To niespełna 9 proc. więcej niż w 2012 roku. W tym roku wydatki mają być o niemal 1,4 proc. wyższe niż w ubiegłym.

W ciągu najbliższych czterech lat sprzedaż napojów w ujęciu ilościowym pójdzie w górę o prawie 14 proc. Euromonitor tłumaczy różnicę pomiędzy tempem, w jakim będzie rosła wartość i wielkość rynku, zwiększającym się udziałem dyskontów w sprzedaży.

Zyskiwać – kosztem innych napojów bezalkoholowych – będzie także stosunkowo tania woda butelkowana. W 2016 roku Polacy wydadzą na nią niemal 5,6 mld zł, o niemal jedną trzecią więcej niż w 2012 roku. W tym roku wartość tej części rynku napojów pójdzie w górę o 7 proc.

Według analityków Euromonitora popyt na wodę będzie w Polsce rósł, bo wiemy coraz więcej na temat właściwego odżywiania. Zwiększać będzie się także oferta wód, głównie funkcjonalnych, czyli z dodatkami pozytywnie wpływającymi na organizm.

Euromonitor prognozuje natomiast, że w najbliższych latach stagnacji możemy się spodziewać na polskim rynku soków. Szacuje, że w ubiegłym roku wydaliśmy na nie ponad 3,6 mld zł.

Reklama
Reklama

W tym roku będzie to 3,52 mld zł, a w 2016 r. o zaledwie kilkanaście milion¦ złotych więcej. W najbliższych latach maleć będą nasze wydatki na napoje gazowane.

Finanse
Otwarta droga pomocy Ukrainie. Aktywa Rosji zamrożone bezterminowo
Finanse
Walka o zamrożone aktywa. Bank Rosji grozi Unii Europejskiej
Finanse
Zamrożone aktywa, ale roszczenia gorące. Tak Kreml chce zastraszyć Europę
Finanse
Osiem tysięcy wierzycieli Cinkciarza. Syndyk prześledzi księgi rachunkowe spółki
Finanse
BIK w centrum innowacji: dane i edukacja napędzają rozwój sektora
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama