To niespełna 9 proc. więcej niż w 2012 roku. W tym roku wydatki mają być o niemal 1,4 proc. wyższe niż w ubiegłym.
W ciągu najbliższych czterech lat sprzedaż napojów w ujęciu ilościowym pójdzie w górę o prawie 14 proc. Euromonitor tłumaczy różnicę pomiędzy tempem, w jakim będzie rosła wartość i wielkość rynku, zwiększającym się udziałem dyskontów w sprzedaży.
Zyskiwać – kosztem innych napojów bezalkoholowych – będzie także stosunkowo tania woda butelkowana. W 2016 roku Polacy wydadzą na nią niemal 5,6 mld zł, o niemal jedną trzecią więcej niż w 2012 roku. W tym roku wartość tej części rynku napojów pójdzie w górę o 7 proc.
Według analityków Euromonitora popyt na wodę będzie w Polsce rósł, bo wiemy coraz więcej na temat właściwego odżywiania. Zwiększać będzie się także oferta wód, głównie funkcjonalnych, czyli z dodatkami pozytywnie wpływającymi na organizm.
Euromonitor prognozuje natomiast, że w najbliższych latach stagnacji możemy się spodziewać na polskim rynku soków. Szacuje, że w ubiegłym roku wydaliśmy na nie ponad 3,6 mld zł.