Zaostrza się walka Pepsi z Carrefourem. Producent napojów ma wiele do stracenia

Po raz pierwszy od dawna dostawca i sieć handlowa poszli na tak ostry spór i to przy podniesionej kurtynie. Pokazuje to, jak ogromna jest presja na obniżanie cen, mimo iż ich wzrost znacząco spowolnił.

Publikacja: 08.01.2024 18:13

Zaostrza się walka Pepsi z Carrefourem. Producent napojów ma wiele do stracenia

Foto: Adobe Stock

W branży starcie amerykańskiego koncernu PepsiCo. z siecią handlową Carrefour obserwuje się z ogromnym zainteresowaniem. - Na początku roku dopinane są szczegóły umów ramowych na 2024 r., stad nie dziwi, iż do negocjacji doszło właśnie teraz. Niemniej wycofywanie produktów z półek to sytuacja, jakiej na rynku nie było od lat - mówi prezes jednej z dużych sieci handlowych.

W tle rywalizacja sieci hipermarketów z dominującymi na rynku dyskontami, co może być powodem także tego konfliktu. Z danych wynika, że w grudniu napoje typu cola w hipermarketach były ponad 20 proc. droższe niż w 2022 r., zaś w dyskontach tylko ok 7 proc. - Carrefour walczy o lepsza ofertę cenową i tym można tłumaczyć konflikt z Pepsi - dodaje inny rynkowy ekspert.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

9 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Przemysł spożywczy
Koniec kryzysu w gastronomii i rekordowe zwyżki. Gdzie najchętniej jadają Polacy?
Przemysł spożywczy
Starbucks radykalnie zmienia zasady. Będzie nowy kodeks postępowania dla gości
Przemysł spożywczy
Do syndyka zgłosiło się już 400 wierzycieli Manufaktury. Będzie więcej
Przemysł spożywczy
Producenci mięsa pod presją kosztów. Szansą rynki zagraniczne
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Przemysł spożywczy
Foie gras i łosoś zdominowały francuskie święta
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego