Jak poinformował Główny Urząd Statystyczny, wartość eksportu w okresie styczeń–luty 2014 r. wyniosła 25,28 mld euro i okazała się o 3,5 proc. wyższa niż w tym samym czasie przed rokiem. Zwiększył się także import: do 25,25 mld euro, tj. o 1,8 proc. Saldo handlu zagranicznego jest dodatnie i wyniosło 31,3 mln euro, podczas gdy za pierwsze dwa miesiące ubiegłego roku było ujemne i sięgało prawie 362 mln euro.
25,7 proc. wyniósł udział rynku niemieckiego w naszej sprzedażyzagranicznej w styczniu i lutym
Naszym najważniejszym partnerem handlowym pozostają Niemcy: ich udział w polskim eksporcie jeszcze się umocnił i po dwóch miesiącach sięgał 25,7 proc. W sumie wartość sprzedaży do Niemiec wyniosła prawie 6,5 mld euro i była większa niż rok wcześniej o ponad 5 proc. Podobną dynamikę miał wzrost eksportu do Czech (5 proc., 1,58 mld euro) i Włoch (5,7 proc., 1,14 mld euro), nieco większą do Francji 6,5 proc., 1,55 mld euro).
Sprzedaż na szósty pod względem wielkości rynek rosyjski spadła o 5 proc., do 1,12 mld euro. Był to najgłębszy spadek z dziesiątki najważniejszych dla polskich eksporterów krajów. Zmniejszyła się także sprzedaż do Wielkiej Brytanii oraz – bardzo nieznacznie – na rynek słowacki.
Jeszcze bardziej niż w przypadku Rosji zmniejszył się nasz eksport na Ukrainę. Według powołującej się na GUS agencji ISBnews wyniósł on w styczniu i lutym niecałe 489 mln euro, o prawie 14 proc. mniej niż w tym samym okresie przed rokiem.