Osiem instytucji finansowych, które docenili polscy klienci

Bank Millennium zwyciężył w tegorocznej edycji rankingu satysfakcji, uzyskując tytuł „Bank doceniony przez klientów".

Publikacja: 29.11.2017 20:00

Osiem instytucji finansowych, które docenili polscy klienci

Foto: Fotorzepa, Kuba Kamiński KK Kuba Kamiński

Tytuł ten przyznawany jest na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia „Monitor satysfakcji klientów detalicznych banków". Badanie jest przeprowadzane raz w roku wśród klientów 14 największych banków działających w Polsce. Tytuł przyznawany jest w trzech kategoriach: satysfakcja – ranking główny; ocena punktów styku (średnia ocen oddziału, infolinii, bankowości internetowej i mobilnej oraz strony internetowej banku) oraz ocena opłat i prowizji. Obok Banku Millennium Polacy docenili również Bank Pocztowy, Citi Handlowy, Eurobank, Getin Bank, ING Bank Śląski, mBank oraz Raiffeisen Polbank.

Zwycięzcą głównego rankingu satysfakcji w 2017 roku został Bank Millennium. W porównaniu z ubiegłą edycją badania najwięcej na satysfakcji klientów zyskał Eurobank, a najwięcej stracił Alior Bank, który spadł na ostatnią pozycję. Liderem rankingu punktów styku jest ING Bank Śląski, drugi w ubiegłym roku. Najwyższy wzrost zadowolenia klientów z punktów styku odnotował BGŻ BNP Paribas, największy spadek zaś BZ WBK, który szczególnie nisko oceniany jest przez klientów w wieku do 29 lat.

Liderem rankingu „Ocena opłat i prowizji" jest Bank Millennium, który w poprzedniej edycji badania zajmował drugie miejsce. Najwyższy wzrost zadowolenia z wysokości opłat i prowizji odnotował PKO BP, zaś największy spadek – Alior Bank.

– Tegoroczne wyniki pokazały, że polityka niektórych banków np. w zakresie opłat i prowizji istotnie wpłynęła na satysfakcję klientów. Między innymi ten czynnik spowodował zmiany na podium. Dla klientów ważne jest poczucie, że opłaty naliczane są zgodnie z jasnymi zasadami oraz że wpływają one na jakość świadczonych usług – podsumowuje dr Adam Czarnecki, wiceprezes ARC Rynek i Opinia.

„Parkiet" jest patronem medialnym badania.

Tytuł ten przyznawany jest na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia „Monitor satysfakcji klientów detalicznych banków". Badanie jest przeprowadzane raz w roku wśród klientów 14 największych banków działających w Polsce. Tytuł przyznawany jest w trzech kategoriach: satysfakcja – ranking główny; ocena punktów styku (średnia ocen oddziału, infolinii, bankowości internetowej i mobilnej oraz strony internetowej banku) oraz ocena opłat i prowizji. Obok Banku Millennium Polacy docenili również Bank Pocztowy, Citi Handlowy, Eurobank, Getin Bank, ING Bank Śląski, mBank oraz Raiffeisen Polbank.

Finanse
Warren Buffett przejdzie na emeryturę. Ma go zastąpić Greg Abel
Finanse
Berkshire ze spadkiem zysków, rośnie za to góra gotówki
Finanse
Polacy niespecjalnie zadowoleni ze swojej sytuacji finansowej
Finanse
Norweski fundusz emerytalny z miliardową stratą
Finanse
TFI na zakupach, OFE wyprzedają polskie akcje
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem