Reklama
Rozwiń
Reklama

Osiem instytucji finansowych, które docenili polscy klienci

Bank Millennium zwyciężył w tegorocznej edycji rankingu satysfakcji, uzyskując tytuł „Bank doceniony przez klientów".

Publikacja: 29.11.2017 20:00

Osiem instytucji finansowych, które docenili polscy klienci

Foto: Fotorzepa, Kuba Kamiński KK Kuba Kamiński

Tytuł ten przyznawany jest na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia „Monitor satysfakcji klientów detalicznych banków". Badanie jest przeprowadzane raz w roku wśród klientów 14 największych banków działających w Polsce. Tytuł przyznawany jest w trzech kategoriach: satysfakcja – ranking główny; ocena punktów styku (średnia ocen oddziału, infolinii, bankowości internetowej i mobilnej oraz strony internetowej banku) oraz ocena opłat i prowizji. Obok Banku Millennium Polacy docenili również Bank Pocztowy, Citi Handlowy, Eurobank, Getin Bank, ING Bank Śląski, mBank oraz Raiffeisen Polbank.

Zwycięzcą głównego rankingu satysfakcji w 2017 roku został Bank Millennium. W porównaniu z ubiegłą edycją badania najwięcej na satysfakcji klientów zyskał Eurobank, a najwięcej stracił Alior Bank, który spadł na ostatnią pozycję. Liderem rankingu punktów styku jest ING Bank Śląski, drugi w ubiegłym roku. Najwyższy wzrost zadowolenia klientów z punktów styku odnotował BGŻ BNP Paribas, największy spadek zaś BZ WBK, który szczególnie nisko oceniany jest przez klientów w wieku do 29 lat.

Liderem rankingu „Ocena opłat i prowizji" jest Bank Millennium, który w poprzedniej edycji badania zajmował drugie miejsce. Najwyższy wzrost zadowolenia z wysokości opłat i prowizji odnotował PKO BP, zaś największy spadek – Alior Bank.

– Tegoroczne wyniki pokazały, że polityka niektórych banków np. w zakresie opłat i prowizji istotnie wpłynęła na satysfakcję klientów. Między innymi ten czynnik spowodował zmiany na podium. Dla klientów ważne jest poczucie, że opłaty naliczane są zgodnie z jasnymi zasadami oraz że wpływają one na jakość świadczonych usług – podsumowuje dr Adam Czarnecki, wiceprezes ARC Rynek i Opinia.

Reklama
Reklama

„Parkiet" jest patronem medialnym badania.

Tytuł ten przyznawany jest na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia „Monitor satysfakcji klientów detalicznych banków". Badanie jest przeprowadzane raz w roku wśród klientów 14 największych banków działających w Polsce. Tytuł przyznawany jest w trzech kategoriach: satysfakcja – ranking główny; ocena punktów styku (średnia ocen oddziału, infolinii, bankowości internetowej i mobilnej oraz strony internetowej banku) oraz ocena opłat i prowizji. Obok Banku Millennium Polacy docenili również Bank Pocztowy, Citi Handlowy, Eurobank, Getin Bank, ING Bank Śląski, mBank oraz Raiffeisen Polbank.

Reklama
Finanse
Ukraina znów bez porozumienia z wierzycielami. Restrukturyzacja w zawieszeniu
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Finanse
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Finanse
BLIK o atakach hakerów. „Bezpieczeństwo użytkowników nie było zagrożone”
Finanse
Duża awaria Blika, nie działają płatności. Operator: Obserwujemy zewnętrzny atak
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Finanse
Silny jak polski konsument. Leasing liczy na inwestycje
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama