Osiem instytucji finansowych, które docenili polscy klienci

Bank Millennium zwyciężył w tegorocznej edycji rankingu satysfakcji, uzyskując tytuł „Bank doceniony przez klientów".

Publikacja: 29.11.2017 20:00

Osiem instytucji finansowych, które docenili polscy klienci

Foto: Fotorzepa, Kuba Kamiński KK Kuba Kamiński

Tytuł ten przyznawany jest na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia „Monitor satysfakcji klientów detalicznych banków". Badanie jest przeprowadzane raz w roku wśród klientów 14 największych banków działających w Polsce. Tytuł przyznawany jest w trzech kategoriach: satysfakcja – ranking główny; ocena punktów styku (średnia ocen oddziału, infolinii, bankowości internetowej i mobilnej oraz strony internetowej banku) oraz ocena opłat i prowizji. Obok Banku Millennium Polacy docenili również Bank Pocztowy, Citi Handlowy, Eurobank, Getin Bank, ING Bank Śląski, mBank oraz Raiffeisen Polbank.

Zwycięzcą głównego rankingu satysfakcji w 2017 roku został Bank Millennium. W porównaniu z ubiegłą edycją badania najwięcej na satysfakcji klientów zyskał Eurobank, a najwięcej stracił Alior Bank, który spadł na ostatnią pozycję. Liderem rankingu punktów styku jest ING Bank Śląski, drugi w ubiegłym roku. Najwyższy wzrost zadowolenia klientów z punktów styku odnotował BGŻ BNP Paribas, największy spadek zaś BZ WBK, który szczególnie nisko oceniany jest przez klientów w wieku do 29 lat.

Liderem rankingu „Ocena opłat i prowizji" jest Bank Millennium, który w poprzedniej edycji badania zajmował drugie miejsce. Najwyższy wzrost zadowolenia z wysokości opłat i prowizji odnotował PKO BP, zaś największy spadek – Alior Bank.

– Tegoroczne wyniki pokazały, że polityka niektórych banków np. w zakresie opłat i prowizji istotnie wpłynęła na satysfakcję klientów. Między innymi ten czynnik spowodował zmiany na podium. Dla klientów ważne jest poczucie, że opłaty naliczane są zgodnie z jasnymi zasadami oraz że wpływają one na jakość świadczonych usług – podsumowuje dr Adam Czarnecki, wiceprezes ARC Rynek i Opinia.

„Parkiet" jest patronem medialnym badania.

Tytuł ten przyznawany jest na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia „Monitor satysfakcji klientów detalicznych banków". Badanie jest przeprowadzane raz w roku wśród klientów 14 największych banków działających w Polsce. Tytuł przyznawany jest w trzech kategoriach: satysfakcja – ranking główny; ocena punktów styku (średnia ocen oddziału, infolinii, bankowości internetowej i mobilnej oraz strony internetowej banku) oraz ocena opłat i prowizji. Obok Banku Millennium Polacy docenili również Bank Pocztowy, Citi Handlowy, Eurobank, Getin Bank, ING Bank Śląski, mBank oraz Raiffeisen Polbank.

Finanse
Polacy ciągle bardzo chętnie korzystają z gotówki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Finanse
Najwięksi truciciele Rosji
Finanse
Finansowanie powiązane z ESG to korzyść dla klientów i banków
Debata TEP i „Rzeczpospolitej”
Czas na odważne decyzje zwiększające wiarygodność fiskalną
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Finanse
Kreml zapożycza się u Rosjan. W jeden dzień sprzedał obligacje za bilion rubli