Tytuł ten przyznawany jest na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia „Monitor satysfakcji klientów detalicznych banków". Badanie jest przeprowadzane raz w roku wśród klientów 14 największych banków działających w Polsce. Tytuł przyznawany jest w trzech kategoriach: satysfakcja – ranking główny; ocena punktów styku (średnia ocen oddziału, infolinii, bankowości internetowej i mobilnej oraz strony internetowej banku) oraz ocena opłat i prowizji. Obok Banku Millennium Polacy docenili również Bank Pocztowy, Citi Handlowy, Eurobank, Getin Bank, ING Bank Śląski, mBank oraz Raiffeisen Polbank.
Zwycięzcą głównego rankingu satysfakcji w 2017 roku został Bank Millennium. W porównaniu z ubiegłą edycją badania najwięcej na satysfakcji klientów zyskał Eurobank, a najwięcej stracił Alior Bank, który spadł na ostatnią pozycję. Liderem rankingu punktów styku jest ING Bank Śląski, drugi w ubiegłym roku. Najwyższy wzrost zadowolenia klientów z punktów styku odnotował BGŻ BNP Paribas, największy spadek zaś BZ WBK, który szczególnie nisko oceniany jest przez klientów w wieku do 29 lat.
Liderem rankingu „Ocena opłat i prowizji" jest Bank Millennium, który w poprzedniej edycji badania zajmował drugie miejsce. Najwyższy wzrost zadowolenia z wysokości opłat i prowizji odnotował PKO BP, zaś największy spadek – Alior Bank.
– Tegoroczne wyniki pokazały, że polityka niektórych banków np. w zakresie opłat i prowizji istotnie wpłynęła na satysfakcję klientów. Między innymi ten czynnik spowodował zmiany na podium. Dla klientów ważne jest poczucie, że opłaty naliczane są zgodnie z jasnymi zasadami oraz że wpływają one na jakość świadczonych usług – podsumowuje dr Adam Czarnecki, wiceprezes ARC Rynek i Opinia.