Fundacja Polska Bezgotówkowa poszerzyła zakres wsparcia o obsługę płatności online dla urzędów centralnych, samorządów, sądów i publicznej służby zdrowia. Instytucje, które dotychczas nie obsługiwały płatności online, mogą skorzystać ze wsparcia do końca 2025 r. Koszty związane z wdrożeniem oraz rozliczaniem transakcji zostaną zrefundowane w ramach Programu Polska Bezgotówkowa.

- Pandemia wpłynęła na wiele obszarów naszego życia. Obserwujemy zwłaszcza zmianę preferencji konsumentów w obszarze płatności bezgotówkowych. Polacy chętniej płacą kartą i robią zakupy w sieci. Już pierwsze miesiące pandemii pokazały, że nawet ci, którzy nie korzystali z rozwiązań cyfrowych, bardzo szybko zmieniali zdanie. Sytuacja miała również wpływ na otwarcie się społeczeństwa na sektor e-commerce. Z widoczną zmianą trendów mamy również do czynienia w obszarze publicznym. Sprzyja temu bardzo dobrze przygotowana infrastruktura sieciowa w Polsce i skokowo rosnąca liczba dostępnych usług cyfrowych w ramach e-administracji. Potrzeby obywateli nie są nam obce, stąd decyzja o rozszerzeniu naszego Programu o płatności online dla instytucji z sektora publicznego – mówi Grażyna Ciurzyńska, która od paru miesięcy jest prezesem Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Jeszcze w 2017 roku zaledwie 10 proc. urzędów akceptowało płatności bezgotówkowe (kilka lat temu był już program mający wesprzeć sieć akceptacji w urzędach). Do obsługi płatności online dla podmiotów publicznych przygotowują się już agenci rozliczeniowi uczestniczący w Programie.