– Ma­łe i śred­nie fir­my ma­ją kło­po­ty ze spraw­dza­niem wia­ry­god­no­ści kon­tra­hen­tów – przy­zna­je Ma­rek Penc z Re­dos Po­jaz­dy Użyt­ko­we w No­wym To­my­ślu. Do­da­je, że nie­któ­rzy przed­się­bior­cy kon­tro­lę wia­ry­god­no­ści in­nych trak­tu­ją ja­ko coś nie­sto­sow­ne­go, a nie ja­ko stan­dard pro­wa­dze­nia biz­ne­su. – Dla­te­go tak ważne jest, by fir­my wie­dzia­ły, w ja­ki spo­sób mo­gą ko­rzy­stać z po­mo­cy wy­wia­dow­ni oraz biur in­for­ma­cji go­spo­dar­czej i jak dbać o wła­sną do­brą opi­nię – do­da­je przed­się­bior­ca. Przy­po­mi­na, że znacząca część firm ma wciąż kło­po­ty z nie­rze­tel­ny­mi kon­tra­hen­ta­mi.

Od stycz­nia ru­szył cykl bez­płat­nych se­mi­na­riów dla ma­łych i śred­nich firm or­ga­ni­zo­wa­ny przez przez BIG In­fo­Mo­ni­tor wspól­nie z Biu­rem In­for­ma­cji Kre­dy­to­wej i Związ­kiem Ban­ków Pol­skich. Kon­fe­ren­cje pod pa­tro­na­tem „Rz" od­by­wa­ją się pod ha­słem „Bry­lant świe­ci i w po­pie­le. Czy wia­ry­god­ność fi­nan­so­wa jest nie­zbęd­na do pro­wa­dze­nia biz­ne­su?". – Wia­ry­god­ność fi­nan­so­wa, biz­ne­so­wa nie ma ce­ny, a do­dat­ko­wo da­je nam prze­wa­gę ne­go­cja­cyj­ną – mó­wi To­masz Piotr Si­de­wicz, je­den z wy­kła­dow­ców. Przy­po­mi­na, jak na jed­nym ze spo­tkań po­da­no przy­kład ho­te­lu, któ­ry sam żą­dał za­pła­ty z gó­ry za usłu­gi, a w przy­pad­ku do­staw­ców wy­ko­rzy­sty­wał kre­dyt ku­piec­ki. Uczest­ni­cy spo­tka­nia zastanowili się, czy tak można po­stę­po­wać. – To jest fir­ma, któ­ra ma prze­wa­gi kon­ku­ren­cyj­ne: jest du­żym pra­co­daw­cą na lo­kal­nym ryn­ku i jest wia­ry­god­na. Tłu­ma­czy­łem słu­cha­czom, że to nor­mal­ne dzia­ła­nie biz­ne­so­we, na­sta­wie­nie pro­tran­sak­cyj­ne – pod­kre­śla Si­de­wicz.

Kin­ga Szew­czyk z Po­znań­skie­go In­sty­tu­tu Lo­gi­ki i Ma­ga­zy­no­wa­nia do­da­je: – Ma­łe fir­my nie­kie­dy po­wie­la­ją re­gu­la­mi­ny z du­żych sie­ci ra­zem z błę­da­mi. A re­gu­la­min sprze­da­ży jest jed­nym z trzech aspek­tów for­mal­no-praw­nych, któ­re za­pew­nia­ją o wia­ry­god­no­ści firm w In­ter­ne­cie. Po­zo­sta­łe to: spo­sób ob­słu­gi ko­szy­ka za­mó­wień oraz ochro­na da­nych oso­bo­wych.