W ostatnich tygodniach platformy internetowe do sprzedaży funduszy inwestycyjnych intensywnie rozwijają ofertę. W połowie maja bossafund.pl (platforma Domu Maklerskiego Banku Ochrony Środowiska) poinformowała o rozpoczęciu współpracy z TFI Allianz. Bossafund.pl ma w ofercie ok. 120 funduszy inwestycyjnych zarządzanych przez 12 TFI.
Nie próżnuje również lider rynku internetowej sprzedaży funduszy – BRE Bank. Pod koniec kwietnia do oferty mBanku i MultiBanku dołączył KBC TFI. W Supermarkecie Funduszy Inwestycyjnych mBanku dostępnych jest już ponad 100 funduszy 14 TFI i jednej zagranicznej firmy zarządzającej aktywami.
O rozszerzeniu oferty poinformował niedawno także BGŻ. W ofercie BGŻOptima udostępniono pięć nowych funduszy zarządzanych przez Skarbiec TFI. Obecnie na platformie internetowej BGŻ dostępnych jest 25 funduszy pięciu TFI: Avivy, BPH, Quercusa, Union Investment oraz Skarbca – przypominają Analizy Online, firma wyspecjalizowana w monitorowaniu tego rynku.
Instytucje sprzedające fundusze przez Internet przyznają, że to dobry moment na przyciągnięcie inwestorów nowymi produktami. Niskie stopy procentowe skłaniają do poszukiwania wyższych zysków niż te z lokat bankowych. – Przekłada się to na znaczący wzrost zainteresowania funduszami inwestycyjnymi. Aktywa pod zarządzaniem mBanku i MultiBanku urosły w tym roku już o blisko 30 proc. – cieszy się Michał Szrajber, z wydziału produktów oszczędnościowych i inwestycyjnych w mBanku i MultiBanku.
Nie mówi, ile to jest dokładnie, jednak na koniec ubiegłego roku wartość aktywów ulokowanych w funduszach inwestycyjnych za pośrednictwem bankowości detalicznej BRE – mBanku, MultiBanku i BRE Private Banking – wynosiła 2,6 mld zł.