Tupot małych stóp 2 – recenzja animacji o pingwinach

W pierwszej części filmu Mambo z kolonii cesarskich pingwinów na Antarktydzie odkrył, że umie stepować. Zanim zaakceptował swój dar, odbył pełną niebezpieczeństw podróż.

Publikacja: 02.12.2011 14:14

Tupot małych stóp 2 – recenzja animacji o pingwinach

Foto: Warner Bros Poland

Reżyser połączył w ten sposób nowoczesny musical z utrzymanym w realistycznej konwencji kinem przyrodniczym i przygodowym filmem akcji.

W sequelu nadal płynnie zmienia style, ale brakuje mu koncepcji, co zrobić, żeby rozruszać niemrawą akcję.

Mambo (Obuchowicz) zdobył szacunek w stadzie i założył rodzinę z uroczą Glorią (Bohosiewicz). Z wszelkich sił stara się być troskliwym ojcem, tyle że nie potrafi zrozumieć potrzeb swojego synka Eryka. Ten czuje się zagubiony – w przeciwieństwie do taty nie lubi stepować. W końcu wraz z kolegami podejmuje wyprawę do innej kolonii, gdzie poznaje Svena (Pazura) – pingwina, który umie latać.

Sven zostaje idolem Eryka. Tymczasem Mambo nakazuje wracać synowi do domu. Gdy są blisko rodzinnych stron, kolonia pingwinów cesarskich – na skutek pękania lodowca – zostaje odcięta od świata. Grozi jej głodowa śmierć...

„Tupot małych stóp 2" przypomina rozbudowane ponad miarę wprowadzenie do epickiego filmu, który nie może na dobre się zacząć. Akcja grzęźnie w otoczonej przez lodowe góry dolinie, z rzadka ożywiają ją jedynie musicalowe numery i taniec nielotów.

Z kilku wątków najbardziej oryginalnie wypada poboczna opowieść o dwóch skorupiakach z antarktycznego krylu. Jeden z nich postanawia zmienić swoje dotychczasowe życie i z wielorybiej przekąski zostać żądnym przygód drapieżcą. Drugi wiernie podąża za przyjacielem, sugerując, że choć są tej samej płci, mogliby stworzyć udany związek. Ironicznie poprowadzona historyjka przełamuje konwencję kina familijnego głoszącego pochwałę tradycyjnego modelu rodziny. Ale ten żart docenią jedynie dorośli.

Animacja, Australia, USA 2011, reż. George Miller, dubbing: Bartosz Obuchowicz, Sonia Bohosiewicz, Cezary Pazura

Reżyser połączył w ten sposób nowoczesny musical z utrzymanym w realistycznej konwencji kinem przyrodniczym i przygodowym filmem akcji.

W sequelu nadal płynnie zmienia style, ale brakuje mu koncepcji, co zrobić, żeby rozruszać niemrawą akcję.

Pozostało 86% artykułu
Film
Kryzys w polskiej kinematografii. Filmowcy spotkają się z ministrą kultury
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Film
Najbardziej oczekiwany serial „Sto lat samotności” doczekał się premiery
Film
„Emilia Perez” z największą liczbą nominacji do Złotego Globu
Film
Europejskie Nagrody Filmowe: „Emilia Perez” bierze wszystko
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Film
Harry Potter: The Exhibition – wystawa dla miłośników kultowej serii filmów