Kochanek, reż. Catalin Mitulescu

„Kochanek", rumuńskiego reżysera Cătălina Mitulescu, to opowieść o Luce, dwudziestokilkuletnim przystojniaku, który uwodzi młode dziewczyny, by zrobić z nich prostytutki. Film prezentowany był w sekcji Pokazy Specjalne Warszawskiego Festiwalu Filmowego.

Aktualizacja: 10.10.2011 14:16 Publikacja: 10.10.2011 09:35

Kochanek, reż. Cătălin Mitulescu

Kochanek, reż. Cătălin Mitulescu

Foto: WFF

"Wolałby, żeby w końcu któraś z kobiet pokochała go na tyle, aby odmówić. Lecz kobiecie z trudem przychodzi nie oddać się mężczyźnie" - pisała ekspertka od relacji damsko-męskich Colette w „Czyste, nieczyste". Dziewczyny z „Kochanka" również raczej nie odmawiają, bo jak tu odmówić przystojnemu brunetowi, który ma około dwudziestu lat i bestię w oczach.

Film Cătălina Mitulescu jest bardzo emocjonalny. Kochaś, tak nazywa go policja, manipuluje dziewczynami, które ulegają mu, gdy patrzy na nie swoim bezczelnym wzrokiem. Chłopak nic od nich nie chce, ofiarowuje im tylko dobrą zabawę. Szybka jazda dobrymi samochodami, głośna muzyka, tańce, nocleg na plaży, seks, sprawiają, że większość jeszcze wczoraj porządnych dziewczyn nie chce wracać do domu.

Czy Luca czuje cokolwiek? Chyba tak, jednak wydaje się, że żeby wykrzesać z siebie emocje musi zjechać z drogi, balansować na krawędzi, robić złe rzeczy. Nie potrafi uciec od swoich zdegenerowanych znajomych, również wtedy gdy policja depcze mu po piętach. Jedna z dziewczyn jest w niego tak wpatrzona, że nawet świadoma tego, że ją wykorzystał i oddał alfonsom, wyznaje mu miłość. Czy on może ją pokochać? Chyba nie. Może za to, jak mówi jeden z jego kolegów, pojechać z nimi i poznać równie ładną.

Kochaś spotyka Veli. Młodzi spędzają ze sobą coraz więcej czasu. Chłopak przyjeżdża po nią do jej domu, poznaje rodziców. Ojciec jest przeciwny temu związkowi i każe jej zostać. Jednak dziewczyna przeprowadza się do Luki i opiekuje się jego chorym dziadkiem. Wydaje się, że tym razem będzie inaczej. Czy będzie?

www.wff.pl

POKAZY SPECJALNE / SPECIAL SCREENINGS

Bitwa o Algier / La Battaglia di Algeri / The Battle of Algiers, reż. Gillo Pontecorvo (Algeria, Italy 1966), 123 min.

Legendarny film nagrodzony Złotym Lwem w Wenecji w 1966 roku. Wymieniany przez krytyków wśród najlepszych filmów w historii kina. Najbardziej obiektywny obraz  ruchu oporu, jaki dotychczas nakręcono.

Cygan / Cigán / Gypsy, reż. Martin Šulík (Slovakia / Czechy 2011), 100 min.

Po śmierci ojca czternastoletni Rom wpada w kłopoty. Wnikliwy, poruszający dramat z elementami surrealistycznego humoru.

Druga Ziemia / Another Earth / Another Earth, reż. Mike Cahill (USA 2011), 92 min.

Wyobcowani ze świata i obcy dla samych siebie outsiderzy zaczynają  romans, który budzi ich do życia. Jedno z nich ma szansę podróży na alternatywną Ziemię i odkrycia innej rzeczywistości. Nagrodzony na festiwalu Sundance romans science-fiction.

Harakiri: Śmierć samuraja / Ichimei / Hara-Kiri: Death of a Samurai, reż. Takashi Miike (Japan 2011), 126 min.

Trójwymiarowy remake filmu "Harakiri" (1962) Masaki Kobayashiego. Opowieść o honorze, hańbie i odwecie, w której bohater, samuraj puszcza w ruch machinę zemsty. Autorem oryginalnej ścieżki dźwiękowej jest światowej sławy kompozytor, dwukrotny laureat Oscara Ryuichi Sakamoto.

Jeśli ziarno nie obumrze / Daca bobul nu moare / If The Seed Doesn't Die, reż. Sinisa Dragin (Romania, Serbia, Austria 2010), 118 min.

Okraszona czarnym humorem opowieść o dwóch ojcach, rozgrywająca się na tle ponurych, skorumpowanych Bałkanów. Jeden szuka ciała syna, który zginął w wypadku samochodowym, a drugi córki, którą porwano i zmuszono do prostytucji.

Kochanek / Loverboy , reż. Cătălin Mitulescu (Romania, Sweden, Serbia 2011), 94 min.

Luca, dwudziestolatek z rumuńskiej wsi, rozkochuje w sobie młode dziewczyny, aby później przekazać je kolegom alfonsom w okolicznym mieście. W języku policji ma przydomek Loverboy (Kochaś).

Martha Marcy May Marlene, reż. Sean Durkin (USA 2011), 101 min.

Młoda kobieta ucieka z sekty i od jej charyzmatycznego przywódcy, i podejmuje próbę powrotu do normalnego życia. Nagrodzony na festiwalu Sundance 2011 thriller psychologiczny.

Matki / Majki / Mothers, reż. Milcho Manchevski (Macedonia, Bulgaria, France 2010), 123 min.

Boleśnie szczery portret społeczeństwa zaniedbującego matki. Wszystkie historie są prawdziwe, a intrygująca struktura filmu, gdzie fikcja zamienia się w dokument, sprawia że film wywołuje jeszcze więcej emocji i wzbudza kontrowersje.

Morze Żółte / Hwanghae / The Yellow Sea (The Murderer), reż. Na Hong-Jin (Korea Pd 2010), 156 min.

Thriller sensacyjny, którego bohaterem jest Gu-nam - kierowca taksówki prowadzący godne pożałowania życie. Pewnego dnia poznaje zawodowego mordercę i otrzymuje propozycję, która ma zmienić jego życie.

Na gigancie / Les Géants / Giants, reż. Bouli Lanners (Belgium, France, Luxembourg 2011), 84 min.

Nagrodzona w Cannes tragikomedia o przepełnionych wolnością  i buntem nastolatkach, którzy zaczynają doświadczać życia.

Palacz / Kochegar / Stoker, reż. Aleksey Balabanov (Russia 2010), 83 min.

Najnowszy film rosyjskiego mistrza przenosi nas w lata dziewięćdziesiąte XX wieku do Petersburga, tuż przed upadkiem sowieckiego imperium. Emerytowany major, bohater Związku Radzieckiego pracuje w kotłowni, a w czasie wolnym pisze na maszynie swoją powieść.

Palec / El Dedo / The Finger, reż. Sergio Teubal (Argentina 2011), 98 min.

W miasteczku Cerro Colorado zostaje zamordowany kandydat na fotel burmistrza. Na znak zemsty, palec ofiary zostaje umieszczony w słoju. Stojąc na sklepowej ladzie zaczyna żyć własnym życiem. Czarna komedia na podstawie powieści Alberta Assardouriana.

Piekło / Hell, reż. Tim Fehlbaum (Germany 2011), 86 min.

Kiedyś było źródłem życia, światła i ciepła. Ale teraz słońce zmieniło cały świat w nagą, jałową, spękaną  ziemię. Nastrojowy i trzymający w napięciu dreszczowiec, w którym wręcz fizycznie odczuwa się psychologiczną grę pierwotnymi lękami.

Superclásico / Superclásico / Superclásico, reż. Ole Christian Madsen (Denmark 2011), 99 min.

Aby odzyskać żonę, żyjącą u boku argentyńskiej gwiazdy futbolu, Christian leci z Danii do Buenos Aires. Przewrotnie zabawna komedia romantyczna o zaskakującej naturze miłości i pożądania.

Sztuka dorastania / The Art of Getting By / The Art of Getting By, reż. Gavin Wiesen (USA 2011), 83 min.

George'owi udało się dotrwać do klasy maturalnej, choć ani razu nie odrobił zadania domowego. Sally jest szkolną pięknością, ukrywającą smutek pod maską popularności. Pomiędzy bratnimi duszami rozkwita przedziwny związek.

To nie jest film / In Film Nist / This Is Not A Film, reż. Jafar Panahi, Mojtaba Mirtahmasb (Iran 2011), 75 min.

Zadziwiający dokument irańskich filmowców przedstawia dzień  z życia Panahiego, po złożeniu apelacji od wyroku za "szerzenie propagandy przeciwko systemowi", którym skazano go na więzienie i 20-letni zakaz pisania scenariuszy, reżyserowania i opuszczania kraju.

Ukochany / Les Bien-Aimés / Beloved, reż. Christophe Honoré (France, UK, Czech Rep. 2011), 130 min.

Przewrotny film przenoszący widzów z Paryża lat sześćdziesiątych do Pragi i do współczesnego Londynu, śladami miłosnych przygód matki i córki. W rolach głównych Catherine Deneuve i jej rzeczywista córka Chiara Mastroianni oraz Milos Forman.

Wśród wilków / Entrelobos / Among Wolves, reż. Gerardo Olivares (Spain 2010), 114 min.

Prawdziwa historia chłopca, który zamieszkał i przeżył wśród wilków w niezwykle surowych warunkach, choć wszystko wskazywało na to, że mu się nie uda.

"Wolałby, żeby w końcu któraś z kobiet pokochała go na tyle, aby odmówić. Lecz kobiecie z trudem przychodzi nie oddać się mężczyźnie" - pisała ekspertka od relacji damsko-męskich Colette w „Czyste, nieczyste". Dziewczyny z „Kochanka" również raczej nie odmawiają, bo jak tu odmówić przystojnemu brunetowi, który ma około dwudziestu lat i bestię w oczach.

Film Cătălina Mitulescu jest bardzo emocjonalny. Kochaś, tak nazywa go policja, manipuluje dziewczynami, które ulegają mu, gdy patrzy na nie swoim bezczelnym wzrokiem. Chłopak nic od nich nie chce, ofiarowuje im tylko dobrą zabawę. Szybka jazda dobrymi samochodami, głośna muzyka, tańce, nocleg na plaży, seks, sprawiają, że większość jeszcze wczoraj porządnych dziewczyn nie chce wracać do domu.

Pozostało 88% artykułu
Film
Kryzys w polskiej kinematografii. Filmowcy spotkają się z ministrą kultury
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Film
Najbardziej oczekiwany serial „Sto lat samotności” doczekał się premiery
Film
„Emilia Perez” z największą liczbą nominacji do Złotego Globu
Film
Europejskie Nagrody Filmowe: „Emilia Perez” bierze wszystko
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Film
Harry Potter: The Exhibition – wystawa dla miłośników kultowej serii filmów