Niezależność w cenie 

PKO OFF CAMERA od 8 lat pokazuje, jak wykorzystywać komercyjne środki, wspierając nimi niekomercyjne cele. Impreza rozwija się z roku na rok. O festiwalowych kulisach rozmawiamy z Szymonem Miszczakiem, dyrektorem festiwalu.

Aktualizacja: 30.04.2015 17:20 Publikacja: 30.04.2015 10:50

Fot. Mateusz Kamieński

Fot. Mateusz Kamieński

Foto: OFF CAMERA

Główna idea Festiwalu PKO OFF CAMERA to...

Szymon Miszczak: Wspieranie niezależnych artystów, którzy mają na siebie pomysł i wiedzą, czego chcą.  Pomoc z naszej strony jest realna. Za czerwonym dywanem i błyskiem fleszy idą środki na realizację kolejnych projektów i stojące za nimi możliwości. Łączna pula nagród na festiwalu to niemal pół miliona złotych. W zależności od etapu kariery filmowcy biorą udział w różnych konkursach: „Bierzcie i kręćcie", SCRIPT PRO, Konkursie Głównym „Wytyczanie drogi" czy Konkursie Polskim. Naszym zadaniem jest zebranie funduszy i przekonanie partnerów, że warto nam zaufać i warto potraktować młode kino w kategoriach inwestycji.

O Krakowską Nagrodę Filmową (100 000 dol.) walczą twórcy z całego świata. Ale branża spotyka się podczas Festiwalu również w ramach OFF CAMERA PRO INDUSTRY. Co się dzieje podczas warsztatów?

Festiwal to czas konfrontacji. Od 4 do 6 maja już po raz trzeci zapraszamy branże na warsztaty przygotowane przez profesjonalistów. Ważna część programu OFF CAMERA PRO INDUSTRY to „1:1" - specyficzny „market" polskich projektów, które poddawane są ocenie zagranicznych ekspertów. Udział w warsztatach to szansa na znalezienie wsparcia w postaci finansowania, promocji i dystrybucji na zachodnich rynkach. Mówię tutaj o sieci kontaktów, które mogą zaowocować konkretnymi projektami.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Film
Nieoficjalnie: Kamila Dorbach rekomendowana na dyrektorkę PISF
Film
Historia o odwadze wygrywa IV edycję Konkursu „Wyobraź Sobie”
Film
Kożuchowska: ona ma siłę, kreacja trafiona w dziesiątkę.
Film
Ministerstwo Kultury nie chce Agnieszki Holland w jury konkursu na szefa PISF
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Film
Lionel Baier - Szwajcar zakochany w Warszawie