Reklama

MSZ: polski eksport do Afryki wzrósł o 37 proc. w latach 2012-2014

Polski eksport do Afryki wzrósł w latach 2012-2014 o 37 proc., a polska dyplomacja stara się rozwijać współpracę nie tylko z państwami tego kontynentu, ale też regionalnymi organizacjami – mówiła w Katowicach wiceminister spraw zagranicznych Katarzyna Kacperczyk.

Publikacja: 21.04.2015 14:18

Wiceminister Kacperczyk, a także wiceminister gospodarki Ilona Antoniszyn-Klik, uczestniczyły w zorganizowanym w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach III Forum Współpracy Gospodarczej Afryka – Europa Centralna. Gośćmi Forum byli też m.in. przewodnicząca Komisji Unii Afrykańskiej Nkosazana Dlamini-Zuma oraz minister spraw zagranicznych Senegalu Mankeur Ndiaye.

Wiceszefowa MSZ mówiła, że jeszcze kilka lat temu dyskusja na Kongresie o budowaniu relacji z Afryką odbywała się wyłącznie w gronie Polaków. Przypomniała, że w ostatnich latach w państwach afrykańskich miało miejsce wiele wizyt przedstawicieli polskiego rządu, parlamentu oraz biznesu. W wizytach rządowych m.in. w Nigerii, Angoli, Republice Konga, Etiopii, Angoli, RPA, Zambii czy Ghanie uczestniczyło ponad 300 polskich przedsiębiorców. Jednocześnie Polska gościła ponad 100 różnych delegacji z krajów afrykańskich.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Europejski Kongres Gospodarczy
Dezinformacja: jak uodpornić społeczeństwo i polityków
Europejski Kongres Gospodarczy
Europa ma przyszłość, choć czasy są turbulentne
Europejski Kongres Gospodarczy
Orlen Neptun liczy na aukcje dla kolejnych wiatraków na morzu jeszcze w tym roku
Europejski Kongres Gospodarczy
Europa, Innowacje, Przyszłość – Relacja z Europejskiego Kongresu Gospodarczego 2025
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Europejski Kongres Gospodarczy
Firmy spoza UE muszą rywalizować na równych zasadach
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama