Reklama

Azjatycki boom turystyczny szansą dla polskich firm

Tajlandia i Wietnam walczą o turystów zagranicznych. Dla polskich firm, od producentów porcelany, przez meble hotelowe, po eksporterów mięsa i kosmetyków, Azja Południowo-Wschodnia stała się rynkiem realnych szans w branży obsługi turystów.

Publikacja: 05.06.2025 21:07

Wietnam wygrywa z Tajlandią między innymi niższymi cenami

Wietnam wygrywa z Tajlandią między innymi niższymi cenami

Foto: Anna Jędrocha

Inwestycje w infrastrukturę, nowe atrakcje i kampanie promocyjne mają przyciągać tam nie tylko podróżnych z Europy, ale też przedsiębiorców z naszego kontynentu.

Tajlandia, od lat turystyczny lider Azji Południowo-Wschodniej, stoi obecnie przed poważnym wyzwaniem. Gwałtownie rośnie bowiem liczba zagranicznych turystów w Wietnamie. Wedle danych z marca 2024 r. Wietnam rok wcześniej odwiedziło 17,6 mln osób (dla porównania w 2019 r. było to 18 mln turystów). Natomiast w Tajlandii wciąż nie udało się powrócić do poziomu wizyt zza granicy z roku 2019. W 2024 r. Tajlandia przyjęła 35,6 mln turystów, natomiast przed pandemią było to prawie 40 mln. Do sukcesu Wietnamu przyczyniają się przede wszystkim niższe koszty podróży i życia, nowoczesna infrastruktura oraz silne wsparcie rządu dla zagranicznych touroperatorów (szczególnie z Rosji). Wietnam wyróżnia się też infrastrukturą lotniskową – porty lotnicze w dużych miastach są zaledwie 30–45 minut od głównych atrakcji turystycznych. Ponadto coraz większą rolę odgrywa dynamicznie rozwijająca się oferta rozrywkowa w miastach takich jak Ho Chi Minh, które zaczynają rywalizować z tak znanymi miejscami jak Khao San Road w Bangkoku.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Eksport
Polska na Expo w Japonii pokazała się z dobrej strony
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Eksport
Polskie firmy technologiczne coraz odważniej patrzą na Dubaj
Eksport
Co dobrego dla polskich MŚP w Irlandii w przyszłorocznym budżecie tego kraju?
Eksport
Dubaj chce rozwijać współpracę z Polską
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Eksport
Polska ze złotem na Expo w Osace za wystawę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama