Skarb państwa przejmuje kontrolę nad włoskimi autostradami

Włoski skarb państwa przejmie kontrolę nad tysiącami kilometrów płatnych autostrad na podstawie umowy z Atlantią. Jej główny akcjonariusz, rodzina Benetton...

LOT odmraża kolejne trasy. Zacznie latać do Dublina

Od 23 sierpnia LOT poleci do Dublina. To już otwarta wojna polskiego przewoźnika z Ryanairem. I kolejna trasa z Polski, która pokrywa się z kierunkami obsł...

Polskie lotniska nadal nie obsłużą wielu lotów międzynarodowych

Zakazy w międzynarodowym ruchu lotniczym zostały przedłużone do 28 lipca 2020 r.

Pesa szuka właściwego toru

Pół miliarda straty poniósł producent taboru kolejowego i tramwajów w ubiegłym roku. Do końca tego ma się uporać z zaległymi dostawami i wyjść na plus.

Wizz Air i Ryanair zażarcie walczą o europejskich klientów

Inny styl, inna flota, zupełnie inny styl marketingu. Ale Ryanair i Wizz Air zbliżają się do siebie na europejskim rynku. I zapowiada się ostra walka o pas...

KLM może korzystać z pomocy rządu

Komisja Europejska zaaprobowała publiczną pomoc 3,4 mld euro dla przewoźnika KLM mimo sprzeciwu Ryanaira.

Premier Włoch oburzony ofertą Atlantii

Premier Giuseppe Conte uznał jako „żart” najnowszą ofertę grupy infrastruktury Altantia, która chce zachować intratną licencję na płatne autostrady.

Portugalskie linie TAP szukają prezesa. Łatwo nie będzie

Portugalski TAP otrzymał pomoc publiczną w wysokości 1,2 mld euro, a rząd za te pieniądze przejął udziały i ma teraz łącznie 72,5 proc. To znacznie zmniejs...

Heathrow zamyka jeden pas. Nie ma chętnych na latanie

Brak popytu na podróże lotnicze z powodu pandemii COVID-19 skłonił zarząd największego brytyjskiego lotniska – Heathrow w Londynie do wyłączenia z operacji...

Pandemia: Belgijski rząd pomoże kontrolerom lotów

Belgijska Rada Ministrów zatwierdziła plan pomocy dla kontroli lotów. Tak, jak jest to w innych krajach, tak i w Belgii, odpowiednik Polskiej Agencji Żeglu...

Reklama
Reklama

Lufthansa łowi turystów

W sytuacji, kiedy ruch biznesowy praktycznie nie istnieje, prezes Lufthansy Carsten Spohr zdecydował się skierować flotę na obsługę rejsów turystycznych. W...

Chiny dużo tracą na pandemii

Chiński sektor lotnictwa stracił w II kwartale z powodu pandemii 34,25 mld juanów (4,89 mld dolarów), nieco mniej od 38,1 mld w I kwartale — podał urząd lo...

Atlantia ustępuje, zależy jej na licencji

Włoska grupa infrastruktury jest gotowa oddać kontrolę nad filią od płatnych autostrad, aby zakończyć konflikt z rządem i nie stracić licencji

Centralny Port Komunikacyjny – nie wierzmy w mity!

Jestem wdzięczny Panu dr. Andrzejowi Jakubowiczowi za Jego tekst opublikowany 9 lipca w „Rzeczpospolitej” pod tytułem „Komu potrzebny jest CPK”. Artykuł je...

Później decyzja o Alstomie i Bombardierze

Pion konkurencji Komisji Europejskiej odroczył do 31 lipca decyzję ws. planu Alstoma kupienia działu kolejowego Bombardier Transport za 6,2 mld euro.

Emirates dodają nowe kierunki. Kiedy do Warszawy?

Dubajskie linie lotnicze Emirates ogłosiły rozszerzenie siatki. Planują wznowić także operacje do Warszawy.

Amerykańskie linie lotnicze nie będą latać do Hongkongu

Amerykańskie linie lotnicze nie będą latać do Hongkongu. Nie podoba im się obowiązek każdorazowego testowania załóg na obecność koronawirusa.

W Polsce samolot konkuruje z pociągiem. W Europie jest inaczej

Na trasach krajowych bilet na samolot bywa tańszy niż cena przejazdu pociągiem. Tym samym transport lotniczy staje się ciekawszą i niejednokrotnie korzystn...

Koronawirus podcina skrzydła Dolinie Lotniczej

Po kilkumiesięcznym okresie spadku zamówień i zamrażania lotniczego biznesu nikt w podkarpackim klastrze nie ma złudzeń, że ożywienie nadejdzie szybko.

Komu potrzebny jest CPK

Poważna inwestycja nie może opierać się tylko na decyzji partii sprawującej władzę, na dodatek w oparciu o przesłanki czysto polityczne, nie zaś ekonomiczne.

Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama