Masterplan dla CPK gotowe były przygotować trzy konsorcja z doświadczeniem globalnym– francusko-hiszpańskie ADP Ingénierie i IDOM, holenderskie NACO Netherlands Airport Consultants i Royal Haskoning DHV oraz niemiecko- austriackie ILF Consulting Engineers
Czytaj także: Port Solidarność: rozpoczyna się dobrowolny skup ziemi
— Wszystkie złożone oferty były niezgodne ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia lub zawierały inne błędy formalne, które nie mogły zostać skorygowane w toku procedury zamówień publicznych. Braki dotyczyły w szczególności określonych przez zamawiającego warunków dotyczących zespołu projektowego, które stanowiły dla CPK kluczowe kryterium oceny ofert — tłumaczy Konrad Majszyk, dyr. Komunikacji i PR w spółce CPK. Postępowanie zostało unieważnione 23 listopada.
3 grudnia od decyzji komisji przetargowej wpłynęło odwołanie jednego z kandydatów na master plannera: firmy ILF Consulting Engineers. Dalsze kroki spółki CPK zależą teraz zatem od rozstrzygnięcia Krajowej Izby Odwoławczej w sprawie skuteczności unieważnienia postępowania.
— Doceniamy dotychczasowe zaangażowanie wszystkich uczestników dialogu konkurencyjnego i wspólną wielomiesięczną pracę prowadzoną w ramach tej procedury. Dołożymy wszelkich starań, żeby efekty tych prac zostały w sposób maksymalny wykorzystane — zapewnia Konrad Majszyk. I informuje, że Spółka CPK podjęła kroki, żeby unieważnienie postępowania nie miało wpływu na harmonogram przygotowań do budowy Portu Lotniczego Solidarność w Baranowie. — O szczegółach będziemy informowali po rozpatrzeniu odwołania przez KIO – mówi Konrad Majszyk.