Po jego zakończeniu pociągi przewoźnika będą zestawione w blisko 80 proc. z nowego lub zmodernizowanego taboru. Ponadto 94 proc. składów zostanie wyposażonych w klimatyzację, a w co najmniej 77 proc. z nich będzie dostępny bezprzewodowy internet.
W ostatnich miesiącach Intercity odebrało 30 nowoczesnych lokomotyw elektrycznych Griifin, wyprodukowanych przez Newag w ramach podpisanej w maju 2018 r. i rozszerzonej we wrześniu ubiegłego roku umowy wartej 551 mln zł. Z końcem listopada spółka zakończyła także odbiory 125 bezprzedziałowych wagonów zmodernizowanych przez bydgoską Pesę i ZNTK z Mińska Mazowieckiego. Wartość całego kontaktu kontraktu to blisko 470 mln zł brutto. Pesa modernizuje wagony dla Intercity jeszcze w ramach dwóch umów. Obejmują one unowocześnienie łącznie 80 pojazdów z opcją na dodatkowe 40, z której przewoźnik skorzystał w 2018 roku. W ramach trzech umów PESA dostarczy więc łącznie 245 zmodernizowanych wagonów. Wszystkie kontrakty są dofinansowane w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020.
Przed miesiącem tabor przewoźnika wzmocniło 10 wagonów restauracyjnych zmodernizowanych przez zakłady Cegielskiego w Poznaniu. Poznańska fabryka już rok temu zakończyła dostawy 90 zmodernizowanych wagonów z przedziałami za 410 mln zł. Natomiast w roku 2021 rozpoczną się odbiory pierwszych z 81 nowych wagonów zamówionych jeszcze w 2018 r. i wartych w sumie blisko 700 mln zł. Za rok Cegielski dostarczy również 13 spalinowych lokomotyw manewrowych, za które otrzyma 90,3 mln zł.
W drugiej połowie przyszłego roku Intercity odbierze dwa pierwsze pociągi wyprodukowane dla spółki przez Stadler Polska. To elektryczne zespoły trakcyjne Flirt, których przewoźnik zamówił 12. Ich łączna wartość przekracza miliard złotych. Natomiast 14 zmodernizowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych ED74 dostarczy konsorcjum Pesy i mińskich ZNTK.
Kolejne umowy na dostawy taboru mają być podpisane po zakończeniu trwających obecnie przetargów. Dotyczą zakupu 10 elektrycznych lokomotyw i modernizacji 269 wagonów pasażerskich. W najbliższych dniach planowane jest także podpisanie umowy na modernizację 125 wagonów bezprzedziałowych drugiej klasy.