Reklama
Rozwiń
Reklama

Polska kolej hyperloop zbiera kapitał

W przyszłym roku ruszy budowa pełnowymiarowego toru testowego dla superszybkiej kolei lewitującej. Startup stojący za projektem zdobył nowego inwestora.

Aktualizacja: 08.12.2020 22:19 Publikacja: 08.12.2020 21:00

Polska kolej hyperloop zbiera kapitał

Foto: materiały prasowe

Promowana przez amerykańskiego wizjonera i miliardera Elona Muska idea próżniowej, magnetycznej kolei lewitujacej, mknącej z prędkością dźwięku, ma szansę rozwinąć się nad Wisłą. Spółka Hyper Poland, która zmieniła nazwę na Nevomo, szykuje się do stworzenia pełnoskalowego pola doświadczalnego dla swojej innowacyjnej technologii. Na razie startup nie podaje jeszcze, gdzie tor testowy miałby powstać, ale wiadomo, że jego budowa rozpocznie się w 2021 r.

Firma zbiera kapitał na rozwój projektu. Do grona inwestorów dołączył właśnie twórca sukcesu sieci aptek Gemini. W Nevomo zainwestował bowiem jego fundusz Hütter Private Equity. Piotr Hütter założył go po tym, jak kilka lat temu sprzedał Apteki Gemini amerykańskiemu Warburg Pincus.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Wielkie przejęcie na rynku taksówek w Polsce. Łączą się dwie popularne sieci
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Transport
RegioJet nie chce wojny z PKP Intercity
Transport
Dokąd jeździ Radosław Sikorski? Lista może zaskakiwać
Transport
Rosjanie przyznają: mamy kłopot z lataniem. Tych „kłopotów” jest jednak kilka
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama