Reklama
Rozwiń

Ceny rosną coraz szybciej, żadnej szansy na zmianę. Wiemy co najbardziej drożeje

W lutym ceny w sklepach były 20,8 proc. wyższe niż przed rokiem, w marcu – aż o 23,7 proc. Najmocniej drożała karma dla zwierząt i warzywa.

Wielkanocne zakupy najlepiej zrobić na Cyprze. Polska nie wypada dobrze

Unijne kraje wciąż mierzą się z drożyzną, widoczną najbardziej w sklepach spożywczych. Tuż przed świętami zakupy żywności najtaniej zrobimy na Cyprze, a na...

Kolejna branża zderza się ze spowolnieniem. Będą zwolnienia

Przy wysokiej inflacji rynek online urośnie w tym roku o mniej niż 10 proc. W efekcie branżę czekają zwolnienia.

Dobre czasy dla sprzedawców online się skończyły

Spowolnienie w wydatkach konsumentów stało się faktem. W efekcie również sklepy internetowe już sygnalizują konieczność cięcia kosztów i możliwe redukcje e...

Amerykański gigant rzuci wyzwanie Żabce? 7-Eleven rozważa wejście do Polski

Pochodząca z USA sieć sklepów convenience przygotowuje się do ekspansji w Europie i szuka franczyzobiorców także w Polsce. Jej wejście mogłoby namieszać na...

Przed świętami sklepy będą otwarte dłużej. Ale w sobotę lepiej się pospieszyć

Sieci handlowe wydłużyły godziny otwarcia przed świętami, ale w sobotę trzeba będzie się pospieszyć, bo sklepy zamkną się szybko.

Wydatki wielkanocne mocno uderzą Polaków po kieszeni

Majonez i jajka są droższe o 40 proc., a cebula i marchew – o ponad 60 proc. Nawet z promocjami nie da się uniknąć większych wydatków.

Amazon zamyka znaną księgarnię internetową. Czytelnicy i pisarze ubolewają

Gigant e-handlu ogłosił, że w tym miesiącu zakończy działalność należąca do niego popularna księgarnia internetowa Book Depository. Tysiące czytelników i p...

E-handel zarabia, ale nadciąga spowolnienie

Firmy spodziewają się w tym roku jednocyfrowego tempa wzrostu zakupów internetowych. W efekcie przyspieszyć może konsolidacja, w której chce też uczestnicz...

Niemiecki eksport pobił rekord. Kto jest największym odbiorcą?

W lutym z RFN wyeksportowano towary i usługi o wartości 136,7 mld euro, co oznacza wzrost o 4 proc. licząc miesiąc do miesiąca i 7,6 proc. rok do roku. Jed...

Reklama
Reklama

Mniejsza szara strefa tytoniowa

Udział nielegalnych papierosów w rynku tytoniowym w Polsce wyniósł w 2022 r. 5,35 proc. To najniższy wynik w historii badań Instytutu Doradztwa i Badania R...

Na zakupy lepiej iść później, by zrobić je taniej

Ponad połowa Polaków czeka z zakupami niemal do ostatniej chwili, a tylko 7 proc. nie zwraca uwagi, co ile kosztuje. Ceny zmieniają zwyczaje konsumentów.

Kosztowna zwłoka wprowadzenia systemu kaucji na opakowania po napojach

Nie tylko organizacje pozarządowe, przedsiębiorcy i samorządowcy, ale i konsumenci podkreślają potrzebę pilnego wprowadzenia w Polsce systemu kaucji na opa...

Sklepy mają dość. Wzrost kosztów je przygniata

Firmy handlowe czują rosnącą presję konsumentów. Co druga musi wciąż oferować promocje i zniżki, choć koszty rosną. Mimo to co czwarta mówi o ekspansji i s...

Allegro zadowolone z wyników, rusza na podbój Czech

W 2022 r. sprzedaż na platformie wzrosła o niemal 16 proc. Firma szykuje się do uruchomienia czeskiej wersji Allegro, spodziewa się też dobrych wyników kwa...

Jakub Olipra, Credit Agricole: Drogo na wielkanocnym stole

Niemal każde kolejne święta za sprawą inflacji są najdroższe w historii. Problem w tym, że obecnie ceny rosną wyjątkowo szybko – mówi Jakub Olipra, starszy...

Brytyjczykom grozi brak warzyw i owoców. Francuzi zapomną o smaku truskawek

Brytyjczycy dotknięci największym od 1977 r. wzrostem cen żywności muszą przygotować się do braku świeżych warzyw i owoców. Francuzi mogą zapomnieć, jak sm...

Adidas chciał przeszkodzić Black Lives Matter w rejestracji znaku towarowego

Niemiecki koncern produkujący odzież sportową najpierw złożył sprzeciw wobec znaku BLM, teraz twierdzi, że go wycofuje.

Co trzeci Polak kupuje prezenty na Wielkanoc

Choć z obdarowywaniem kojarzy się raczej Boże Narodzenie, to popularność kupowania prezentów z okazji Wielkanocy też rośnie. Zadowolone są z tego sklepy. I...

Pepsi zmienia logo, klienci mogą powiedzieć: "nie, dziękuję"

Choć wydaje się, że to jeden z najbardziej znanych wizerunków na świecie, to firma jeszcze w tym roku zacznie rewolucyjną zmianę swojego logo. W Polsce zob...

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama