Biedronka uległa po interwencji UOKiK. Chodzi o ceny

Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie podobał się sposób prezentowania cen w sklepach Biedronki. Gigant handlu detalicznego tym razem uległ i zmie...

Sieci sklepów sportowych znowu się rozpędzają

Ukraiński inwestor zasilił Intersport Polska. OTCF i Martes Sport myślą o ekspansji.

Kalosze dla dzieci Sinsay niebezpieczne dla zdrowia. LPP wycofuje produkt

W obuwiu marki Sinsay wykryto podwyższoną zawartość szkodliwej substancji – poinformował UOKiK. Produkt jest wycofywany, bo może być niebezpieczny dla zdro...

Pierwszy od dekad duży strajk w Japonii. Bunt w domu towarowym w centrum Tokio

W kraju, w którym strajk jest praktycznie nieznanym zjawiskiem, pracownicy domu towarowego w Tokio zdecydowali się na ten radykalny krok, by bronić swoich...

Pierwsze od dwóch lat symboliczne spadki cen żywności

W najbliższych miesiącach spadki cen żywności będą kontynuowane – prognozuje Pekao SA. Już w październiku możemy się spodziewać jednocyfrowego poziomu infl...

Jesień może przynieść wzrosty cen w sklepach

Ceny w sklepach spadają powoli. A jesień może być trudna. Eksperci prognozują odwrócenie trendu spadkowego.

Kolejna brytyjska sieć obniża ceny bielizny menstruacyjnej. Naciski na rząd

Brytyjska sieć domów towarowych John Lewis poszła śladem Tesco i Marks & Spencer i zredukowała ceny bielizny menstruacyjnej. Sieci handlowe apelują do rząd...

Nie da się kupować bez promocji. Nowe pomysły sieci handlowych

Tylko co setny Polak nigdy nie kupuje towarów w obniżonych cenach. W ślad za rosnącymi cenami i kosztami życia przybywa zwolenników okazji. Promocyjne zaku...

Mocny skok eksportu żywności

Kraje Unii Europejskiej wciąż zapewniają polskim producentom trzy czwarte dochodów z eksportu. Rynek przechodzi jednak poważne zmiany, do których muszą dos...

Odbicie konsumpcji jest już faktem

Sprzedaż detaliczna towarów zmalała w lipcu realnie o 4 proc. rok do roku, ale w stosunku do poprzedniego miesiąca wzrosła drugi raz z rzędu i to najmocnie...

Początek kwartału rozczarował na całej linii. Słabe dane z handlu i budownictwa

Sprzedaż detaliczna towarów zmalała w lipcu realnie o 4 proc. rok do roku, a produkcja budowlana wzrosła o 1,1 proc. rok do roku. Dane te okazały się słabs...

Andy Bond: Pepco nie jest w najmniejszym stopniu zagrożone upadłością

Kłopoty naszego właściciela, czyli Steinhoff International, nie mają na nas wpływu. Kontrolują nas dawni wierzyciele holdingu. Ich celem jest rozłożona w c...

Darmowa kawa dla policji. Sposób sieci supermarketów na kradzieże

Rosnąca liczba kradzieży sklepowych skłania sieci handlowe do podejmowania nietypowych działań. Brytyjski detalista oferuje darmową kawę policjantom na słu...

Mocna konkurencja dociska Dino

Presja innych sieci handlowych jest tak duża, że marże Dino Polska się kurczą. Dodatkowo w kolejnych kwartałach zmaleje dynamika sprzedaży spółki kontrolow...

H&M nie wspiera łamania praw pracowników. Koniec współpracy z firmami w Mjanmie

Szwedzki koncern odzieżowy H&M postanowił stopniowo zaprzestać zaopatrywania się w szwalniach zlokalizowanych w Mjanmie (dawna Birma), poinformował Reuters...

Przez wzrost cen Polacy ograniczają zakupy

Już niemal co trzeci z nas rezygnuje z zakupów i korzystania z usług. Najczęstszą przyczyną jest gwałtowny wzrost cen i chęć dodatkowego oszczędzania.

Hugo Boss zarobił miliony w Rosji. Sklepy były otwarte nawet po wybuchu wojny

Niemiecki producent odzieży i akcesoriów, Hugo Boss, zrewidował swój model biznesowy w Rosji i teraz planuje sprzedać aktywa i ponownie skoncentrować się n...

Polacy kupują używane ubrania i meble. Nie tylko z oszczędności

E-platformy z ubraniami, meblami i elektroniką z drugiej ręki rosną o 20 proc. Mimo to stacjonarne sklepy typu second-hand przestały znikać z rynku. Polacy...

Rossmann obniża ceny 216 produktów mimo inflacji. „Chcemy ulżyć portfelom”

Niemiecka sieć drogeryjna ogłosiła, że obniży w Polsce ceny 216 popularnych produktów – w niektórych przypadkach niemal o połowę. Rossmann chce tym samym u...

Wciąż ograniczamy zakupy, tracą głównie małe sklepy

Rynek rośnie wyłącznie dzięki coraz wyższym cenom, ilościowo jednak nadal kupujemy mniej niż rok wcześniej – podaje NielsenIQ.