Reklama

Świąteczne wydatki wzrosną w tym roku w całej Europie. Polska wiceliderem

Wydatki Europejczyków w okresie okołoświątecznym mają zwiększyć się o 2,9 proc. w porównaniu do roku ubiegłego. Szczególnie silny przyrost prognozowany jest w Polsce, która z wynikiem 6,4 proc. znajduje się na drugim miejscu wśród krajów europejskich.

Publikacja: 02.12.2024 14:24

Wydatki Europejczyków w okresie okołoświątecznym mają zwiększyć się o 2,9 proc. w porównaniu do roku

Wydatki Europejczyków w okresie okołoświątecznym mają zwiększyć się o 2,9 proc. w porównaniu do roku ubiegłego

Foto: Adobe Stock

Według Mastercard Economics Institute wydatki Europejczyków w okresie okołoświątecznym w 2024 roku (od listopada do grudnia) mają zwiększyć się o 2,9 proc. w porównaniu do roku ubiegłego (z wyjątkiem sprzedaży samochodów). Wzrost ten obejmuje zarówno sprzedaż detaliczną w sklepach stacjonarnych, jak i online, dotyczy wszystkich form płatności. Szczególnie silny przyrost prognozowany jest w Polsce, która z wynikiem 6,4 proc. znajduje się na drugim miejscu wśród krajów europejskich. Wyprzedzają nas jedynie Węgrzy (7,7 proc.). Podczas Black Friday 2023 w Europie widoczny był wzrost wydatków na luksusową odzież - konsumenci przenieśli swoje zakupy z rynku masowego na marki premium, korzystając z obniżonych cen. Duża wrażliwość cenowa w 2024 roku może prowadzić do podobnych zachowań także w okresie świątecznym.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Cła Donalda Trumpa: Indie mierzą się z 50-procentowymi taryfami na swoje towary
Handel
Donald Trump grozi nowymi cłami. Branża meblowa na celowniku
Handel
Kanada zlikwiduje wiele ceł na towary z USA. Chce naprawić relacje z Donaldem Trumpem
Handel
VRG upraszcza grupę Lilou i liczy zyski. Z optymizmem patrzy w drugie półrocze
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Handel
Szturm Polaków na produkty używane, ogromny wzrost sprzedaży
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama