„Jesteśmy przekonani, że zintegrowana grupa samochodowa to najlepsze rozwiązanie przemysłowe dla wszystkich stron” – stwierdzono w komunikacie firmy ze Stuttgartu w reakcji na wcześniejsze zastrzeżenia przedstawicieli załogi VW co do korzyści z takiego związku.

Porsche oznajmiło w maju, że dąży do fuzji z VW, w którym ma już 51 proc. udziałów. Wcześniej chciało przejąć 15 razy większą od siebie firmę, ale zadłużyło się (na 9 mld euro) przy skupie jej akcji. Do tego doszły napięcia obu szefów, spokrewnionych ze sobą Wolfganga Porsche i Ferdinanda Piecha. Dali więc sobie czas na uzgodnienie warunków fuzji. Pozwoli ona Porsche uporać się z długiem.

Nowa spółka będzie właścicielem dziesięciu marek. Zdaniem maklerów akcje VW zyskały m.in. dlatego, że inwestorzy mają nadzieję, iż Porsche jako większościowy udziałowiec znajdzie zasobnego inwestora z Bliskiego Wschodu. [i]afp, dpa, reuters[/i]