Tak szacuje dotychczasowy całkowity koszt (opłata licencyjna i inwestycje w nadajniki) projektu mobilnej telewizji cyfrowej [b]Albert Kuźmicz[/b], prezes zarządu [b]NFI Magna Polonia[/b], właściciel [b]Info-TV-FM[/b], które dysponuje licencją na uruchomienie tych usług. Wciąż jednak nie mogą się one pojawić w ofer detalicznej i Info-TV-FM nie zarabia na nich. Nie udało się bowiem zawrzeć porozumienia z operatorami sieci komórkowych, którzy mieli dystrybuować usługi mobilnej TV do swoich klientów.
Dziś, jak mówi Albert Kuźmicz, Info-TV-FM już nie uzależnia swojego rozwoju od porozumienia z sieciami mobilnymi. Nie ukrywa jednak, że spółka potrzebuje partnera, który wiedziałby, jak docierać z usługą do określonej grupy konsumenckiej, posiadał sieć sprzedaży, a najlepiej długofalowe relacje z abonentami. – Nie chodzi tu tylko o platformy cyfrowe, ale np. grupy medialne – wskazuje Albert Kuźmicz.
– Kluczowy dla nas będzie moment decyzji dotyczącej rodzaju urządzeń przenośnych, których klienci używać będą do korzystania mobilnej telewizji. Wiemy już, że niekoniecznie, a z pewnością nie tylko, będą to znane nam obecnie telefony komórkowe. W grę wchodzę jeszcze tablety, netbooki lub też innego rodzaju przenośne urządzenia. Decyzję tę podejmować będziemy wspólnie z partnerem, który będzie te urządzenia dystrybuował . Z oczywistych względów związanych z ceną tych urządzeń oraz z technologiami, w które urządzenia te muszą być wyposażone decyzję tę chcemy podjąć jak najpóźniej – powiedział Albert Kuźmicz.