Opublikowane późno we wtorek wyniki finansowe Multimedia Polska za IV kw. ub.r. są lepsze niż przed rokiem i wyższe oczekiwali analitycy z biur maklerskich. Przychody jednej z największych sieci kablowych wyniosły w tym czasie 147 mln zł, o 6,5 proc. więcej niż w IV kw. 2009 r., zysk operacyjny 35 mln zł (plus 18 proc. rok do roku) i 26 mln zł zysku netto (także o 18 proc. więcej).
Szczególnie zysk netto Multimediów stanowi tu miłe zaskoczenie. Jest o 34,6 proc. wyższy niż prognozowali analitycy. W sumie w całym 2010 r. kablowa sieć odnotowała 562 mln zł przychodów (prawie o 7 proc. więcej niż w 2009 r.), 134,5 mln zł zysku operacyjnego (wzrost o 31 proc.) oraz 83mln zł zysku netto (poprawa o 29 proc.)
Głównymi czynnikami wzrostu przychodów grupy w 2010 r. była rosnąca baza abonentów i popularność nowych usług telewizji kablowej (przychody urosły o ponad 15 mln zł) oraz powiększenie bazy abonentów szerokopasmowego internetu (wzrost przychodów o 18 mln zł).
Także w segmencie telefonicznym Multimedia odnotowały wzrost wpływów o 5,7 mln zł do 123 mln zł w 2010 r. (poza usługami VoIP operuje dużą siecią PSTN). Przyczyną poprawy był wzrost sprzedaży usług WLR (dodatkowe 4,2 mln zł) oraz przychodów z interkonektu (plus 1,5 mln zł).
W IV kw. ub.r. kablówka sprzedała klientom w sumie 38 tys. usług i na koniec grudnia inkasowała opłaty za łącznie 1,353 mln usług (RGU). W ciągu minionego kwartału Multimedia sprzedały 15,5 tys. usług telewizji kablowej, z czego najwięcej – 13,7 tys. w wersji cyfrowej (na koniec grudnia z usługi telewizyjnej korzystało 699 tys. abonentów).