Multimedia: dobry kwartał i 2010 rok

Publikacja: 02.03.2011 10:09

Opublikowane późno we wtorek wyniki finansowe Multimedia Polska za IV kw. ub.r. są lepsze niż przed rokiem i wyższe oczekiwali analitycy z biur maklerskich. Przychody jednej z największych sieci kablowych wyniosły w tym czasie 147 mln zł, o 6,5 proc. więcej niż w IV kw. 2009 r., zysk operacyjny 35 mln zł (plus 18 proc. rok do roku) i 26 mln zł zysku netto (także o 18 proc. więcej).

Szczególnie zysk netto Multimediów stanowi tu miłe zaskoczenie. Jest o 34,6 proc. wyższy niż prognozowali analitycy. W sumie w całym 2010 r. kablowa sieć odnotowała 562 mln zł przychodów (prawie o 7 proc. więcej niż w 2009 r.), 134,5 mln zł zysku operacyjnego (wzrost o 31 proc.) oraz 83mln zł zysku netto (poprawa o 29 proc.)

Głównymi czynnikami wzrostu przychodów grupy w 2010 r. była rosnąca baza abonentów i popularność nowych usług telewizji kablowej (przychody urosły o ponad 15 mln zł) oraz powiększenie bazy abonentów szerokopasmowego internetu (wzrost przychodów o 18 mln zł).

Także w segmencie telefonicznym Multimedia odnotowały wzrost wpływów o 5,7 mln zł do 123 mln zł w 2010 r. (poza usługami VoIP operuje dużą siecią PSTN). Przyczyną poprawy był wzrost sprzedaży usług WLR (dodatkowe 4,2 mln zł) oraz przychodów z interkonektu (plus 1,5 mln zł).

W IV kw. ub.r. kablówka sprzedała klientom w sumie 38 tys. usług i na koniec grudnia inkasowała opłaty za łącznie 1,353 mln usług (RGU). W ciągu minionego kwartału Multimedia sprzedały 15,5 tys. usług telewizji kablowej, z czego najwięcej – 13,7 tys. w wersji cyfrowej (na koniec grudnia z usługi telewizyjnej korzystało 699 tys. abonentów).

Drugą pod względem wyników sprzedaży w IV kwartale usługą był internet szerokopasmowy. Tu kablówka pozyskała 11,4 tys. abonentów (było ich na koniec roku 363 tys.). Multimediom przybyło też 4 tys. klientów telefonii (łącznie na koniec roku 225 tys.) Spółka pokazała też wyniki sprzedaży usług mobilnych (zawierają się w podanych powyżej liczbach). I tak na koniec grudnia ub.r. z mobilnego internetu (MobiNet) Multimediów korzystało 6,815 tys. klientów, a usługi głosowej 172 osoby.

- Nakłady inwestycyjne w 2011 r. będą podobne do tych z 2010 r. [wyniosły 163 mln zł – przyp.rpkom.pl] – powiedział Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska. - Mogą być wyższe, jeśli w grę będą wchodzić akwizycje – dodał. Wedle jego słów operator pracuje nad projektami, które - w przypadku skutecznej finalizacji - przyniosą Multimediom 20-50 tys. nowych abonentów. Na pytanie dziennikarza, czy chodzi o Małopolską Telewizję Kablową powiedział: – Nie mogę tego potwierdzić.

Dane finansowe i operacyjne Multimedia Polska w IV kwartale 2010 roku

Opublikowane późno we wtorek wyniki finansowe Multimedia Polska za IV kw. ub.r. są lepsze niż przed rokiem i wyższe oczekiwali analitycy z biur maklerskich. Przychody jednej z największych sieci kablowych wyniosły w tym czasie 147 mln zł, o 6,5 proc. więcej niż w IV kw. 2009 r., zysk operacyjny 35 mln zł (plus 18 proc. rok do roku) i 26 mln zł zysku netto (także o 18 proc. więcej).

Szczególnie zysk netto Multimediów stanowi tu miłe zaskoczenie. Jest o 34,6 proc. wyższy niż prognozowali analitycy. W sumie w całym 2010 r. kablowa sieć odnotowała 562 mln zł przychodów (prawie o 7 proc. więcej niż w 2009 r.), 134,5 mln zł zysku operacyjnego (wzrost o 31 proc.) oraz 83mln zł zysku netto (poprawa o 29 proc.)

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy