Reklama

Bankowość mobilna powoli zdobywa zwolenników

Wysokie koszty połączenia z Internetem za pośrednictwem telefonów komórkowych czy tabletów oraz obawy o bezpieczeństwo danych to główne przyczyny, dla których nie decydujemy się na korzystanie z bankowości mobilnej - wynika z sondażu Mobile Banking Monitor ARC Rynek i Opinia

Publikacja: 03.01.2012 12:30

Jednocześnie zdecydowana większość, bo 80 proc. użytkowników bankowości mobilnej, jest zadowolona z tej usługi.

Spośród dostępnych funkcjonalności najwyżej oceniony został zakres operacji możliwych do wykonania, najniżej zaś – szybkość działania aplikacji. Połowa respondentów korzystających z bankowości mobilnej jest zdania, że używanemu przez nich systemowi nie brakuje żadnej funkcjonalności.

Mimo wysokich ocen zdecydowana większość (78 proc. ) użytkowników deklaruje, że częściej loguje się do konta za pomocą urządzania stacjonarnego – komputera lub laptopa – niż mobilnego. Zaledwie 11 proc.  respondentów częściej używa w tym celu urządzenia mobilnego, zaś pozostałe 11 proc.  w takim samym stopniu korzysta z urządzeń mobilnych jak i stacjonarnych.

Z sondażu ARC Opinia wynika również, że zarówno obecni, jak i potencjalni użytkownicy bankowości mobilnej są zdania, że ma ona szanse w przyszłości zastąpić bankowość internetową.

Za największą zaletę bankowości mobilnej jej potencjalni użytkownicy uważają możliwość dostępu do konta z każdego miejsca (92 proc.).

Reklama
Reklama

Bankowość mobilna znajduje się w Polsce we wczesnej fazie rozwoju. Oczywiście pozostają obawy potencjalnych użytkowników dotyczące bezpieczeństwa operacji dokonywanych przez urządzenia mobilne. Warto jednak przypomnieć, że podobne obawy towarzyszyły bankowości internetowej, ale po kilku latach znacznie osłabły, o czym świadczy obecny jej rozkwit – mówi Agnieszka Doktorska, ekspertka ARC Rynek i Opinia.

Z ankiety przeprowadzonej przez "Rz" wynika, że w 2012 r. banki mocno stawiają na rozwój bankowości mobilnej.

W Pekao wiosną pojawi się wersja aplikacji do bankowości mobilnej dla segmentu MSP. Niedawno bank  zaoferował taką możliwość  klientom indywidualnym. Również Millennium chce rozszerzać  bankowość w telefonach komórkowych poprzez  udostępnienie jej dla klientów biznesowych oraz wprowadzi nowe funkcjonalności dla klientów indywidualnych.

Nowości w bankowości mobilnej planuje też Raiffeisen, który jako pierwszy na rynku wprowadził te usługi. W 2012 r. przybędzie wersja na system Windows Phone, nowy komórkowy system operacyjny ze stajni Microsoftu. Na pełną skalę udostępniona zostanie platforma wymiany walut.

Jednocześnie zdecydowana większość, bo 80 proc. użytkowników bankowości mobilnej, jest zadowolona z tej usługi.

Spośród dostępnych funkcjonalności najwyżej oceniony został zakres operacji możliwych do wykonania, najniżej zaś – szybkość działania aplikacji. Połowa respondentów korzystających z bankowości mobilnej jest zdania, że używanemu przez nich systemowi nie brakuje żadnej funkcjonalności.

Pozostało jeszcze 82% artykułu
Reklama
Materiał Promocyjny
Rödl & Partner doradza przy sekurytyzacji VEHIS
Ekonomia
Polska już w 2026 r. będzie wydawać 5 proc. PKB na obronność
Ekonomia
Budżet nowej Wspólnoty
Ekonomia
Nowe czasy wymagają nowego podejścia
Ekonomia
Pacjenci w Polsce i Europie zyskali nowe wsparcie
Reklama
Reklama