Jednocześnie zdecydowana większość, bo 80 proc. użytkowników bankowości mobilnej, jest zadowolona z tej usługi.
Spośród dostępnych funkcjonalności najwyżej oceniony został zakres operacji możliwych do wykonania, najniżej zaś – szybkość działania aplikacji. Połowa respondentów korzystających z bankowości mobilnej jest zdania, że używanemu przez nich systemowi nie brakuje żadnej funkcjonalności.
Mimo wysokich ocen zdecydowana większość (78 proc. ) użytkowników deklaruje, że częściej loguje się do konta za pomocą urządzania stacjonarnego – komputera lub laptopa – niż mobilnego. Zaledwie 11 proc. respondentów częściej używa w tym celu urządzenia mobilnego, zaś pozostałe 11 proc. w takim samym stopniu korzysta z urządzeń mobilnych jak i stacjonarnych.
Z sondażu ARC Opinia wynika również, że zarówno obecni, jak i potencjalni użytkownicy bankowości mobilnej są zdania, że ma ona szanse w przyszłości zastąpić bankowość internetową.
Za największą zaletę bankowości mobilnej jej potencjalni użytkownicy uważają możliwość dostępu do konta z każdego miejsca (92 proc.).