Google, niezrażony nieudaną próbą wprowadzenia na rynek smartfona pod własną marką, próbuje teraz tego samego z tabletami, chcąc zabrać część rynku iPadowi Apple'a.
Firma będzie sprzedawać tablety pod własną marką bezpośrednio konsumentom przez sklep internetowy, tak jak rywale: Apple i Amazon, twierdzą osoby zbliżone do sprawy. To próba zwiększenia słabej sprzedaży tabletów współpracujących z systemem operacyjnym Android Google'a.
Google próbował tego manewru ze smartfonami napędzanymi Androidem w 2010 r., kiedy to zaoferował urządzenie pod nazwą Nexus One, produkowane przez HTC. Z pomysłu zrezygnowano jednak po kilku miesiącach, ponieważ inne smartfony współpracujące z Androidem sprzedawały się lepiej.
Motorolą w rywali
Plan wypuszczenia przez Google'a tabletów jest efektem przejęcia za 12,5 mld dol. Motorola Mobility Holdings. Zostało ono już zaakceptowane przez organy antymonopolowe w USA i Europie; czeka na zgodę Chin.
Sprzedając tablety bezpośrednio konsumentom Google staje do walki z Apple'm, który dwa lata temu zadebiutował ze swoim iPadem, bezapelacyjnym liderem rynku. Dla odmiany tablety oparte na Androidzie, produkowane przez Samsunga i inne firmy, sprzedają się słabo. Jesienią ubiegłego roku firma badawcza Gartner szacowała, że Apple opanował 73 proc. rynku, podczas gdy Android 17 proc.