Przegląd prasy – czwartek 17 maja

Publikacja: 17.05.2012 09:30

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna [/srodtytul]

Prowizorka na Euro. Autonawigacje zgłupieją

Konrad Majszyk

– Nawigacje samochodowe nie nadążą za rozwojem naszej sieci drogowej – powiedział wczoraj minister transportu Sławomir Nowak, ogłaszając trasy objazdów, którymi kibice pojadą do miast, gdzie będą odbywać się mecze. I nic dziwnego, bo drogi będą otwierane na kilka dni przed imprezą albo nawet w jej trakcie. Obwodnice ekspresowe: Wrocławia S5 i Gdańska S7, mają być przejezdne w dniu pierwszych meczów. To nie oznacza, że będą gotowe – samochody pojadą nieskończonymi drogami, na co zezwala specjalna ustawa, wczoraj podpisana przez prezydenta.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=410375 (dostęp płatny)

Szkoły z Pomorza przystępują do cyfryzacji

DS

Specjalna komisja powołana przez wojewodę zachodniopomorskiego wybrała w drodze losowania 16 szkół z Pomorza Zachodniego do udziału w programie Cyfrowa Szkoła. Wnioski o dofinansowanie zgłosiło 99 placówek. Na realizację programu w Zachodniopomorskiem przeznaczono ponad 1,7 mln zł z budżetu państwa. Za te pieniądze placówki będą mogły kupić przenośne komputery, drukarki, skanery, tablice interaktywne i projektory multimedialne.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=410315 (dostęp płatny)

Opóźnienie z usługami na żądanie

Polska nie wdrożyła w całości dyrektywy 2010/13/UE o audiowizualnych usługach medialnych – poinformowała Komisja Europejska w sprawozdaniu o funkcjonowaniu tej dyrektywy. – W Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji trwają prace analityczne dotyczące projektu ustawy o zmianie ustawy o radiofonii i telewizji, który będzie zawierał propozycję transpozycji dyrektywy w zakresie audiowizualnych usług medialnych na żądanie. Przewidujemy, że w drugim kwartale 2012 r. powinno nastąpić uzgodnienie projektu z pozostałymi członkami Rady Ministrów oraz partnerami społecznymi.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=410290 (dostęp płatny)

Sieci komórkowe wzięły na celownik drobny biznes

Michał Fura

Rozmowy bez limitu, mobilny internet, możliwość zakupu komputera – tym operatorzy chcą zdobyć MSP. „Własna firma to nie bajka" – mówi głos w najnowszej kampanii reklamowej Orange, w której operator promuje usługi dla małych i średnich firm. W rzeczywistości można jednak powiedzieć, że reklama kłamie – jeśli prowadzisz firmę i zastanawiasz się nad wyborem usług telekomunikacyjnych, mobilnego internetu czy sprzętu oraz oprogramowania IT, obecna oferta operatorów to naprawdę bajka – nigdy dotąd za tak niewiele nie można było dostać tak wiele. Operatorzy ruszyli właśnie z nowymi ofertami.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=410266 (dostęp płatny)

[srodtytul]Gazeta Wyborcza/Wyborcza.biz[/srodtytul]

Na pakiet łatwiej namówić dotychczasowego klienta

Przemysław Poznański

Na różny sposób, w różnych zestawieniach usługi konwergentne oferują obecnie wszyscy liczący się dostawcy, zaś pakietyzacja zrobiła się niemal jedynym skutecznym sposobem sprzedaży usług komunikacji elektronicznej - przekonuje Tomasz Kulisiewicz, wiodący analityk firmy doradczej Audytel. Przemysław Poznański: Raport Audytela o rynku telekomunikacyjnym od lat pokazuje jak zmienia się rynek, udział których usług rośnie, a których maleje. Widzi pan jakiś trend?

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,11734172,Na_pakiet_latwiej_namowic_dotychczasowego_klienta.html

Netia: Siła telekomunikacji to dziś siła telewizji i pakietów

Przemysław Poznański

Klient nie chce płacić trzech różnych faktur, więc zaczyna szukać dostawcy, który da mu wszystko na jednej. O tym, dlaczego usługi sprzedaje się w pakietach i dlaczego ważnym składnikiem pakietu jest telewizja, mówią Michał Zawadzki i Grzegorz Grzegorski z Netii. Rozmowa z Michałem Zawadzkim i Grzegorzem Grzegorskim. Przemysław Poznański: Jeszcze niedawno Netia kojarzyła się wyłącznie z usługami telekomunikacyjnymi - internetem, telefonem. Co się stało, że nagle staliście się ważnym dostawcą telewizji?

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,11734153,Netia__Sila_telekomunikacji_to_dzis_sila_telewizji.html

Tomaszewski: Zapomnijmy o pojedynczych usługach telekomunikacyjnych

Przemysław Poznański

Telekomy, których głównymi usługami były rozmowy, pakietowanie zaczęły od usług internetowych, jednak potem, na kilka lat, zatrzymały się w miejscu. Miały bardzo poważne problemy z dodaniem usług telewizyjnych. Teraz nadrabiają zaległości - mówi Witold Tomaszewski, redaktor naczelny branżowego portalu Telepolis.pl. Przemysław Poznański: Operatorzy telekomunikacyjni, kablowi powszechnie wspominają o konwergencji usług. Co to właściwie znaczy?

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,11734168,Tomaszewski__Zapomnijmy_o_pojedynczych_uslugach_telekomunikacyjnych.html

Play ma już 7,4 miliona klientów. 70 proc. sprzedaży to smartfony

Przemysław Poznański

Na koniec I kwartału spółka P4, operator sieci Play, miała 7,4 mln klientów (liczonych jako aktywne karty SIM). 44 proc. z nich to klienci, którzy podpisali umowy. Daje to operatorowi 14,5 proc. rynku. W ciągu pierwszych trzech miesięcy Play pozyskał 320 tys. kart. Rok do roku liczba klientów wzrosła o 32 proc. - Nasze założenia na ten rok to osiągnąć 15 proc. udziału w rynku pod względem kart SIM. Jak widać, jesteśmy już blisko - zaznacza Jorgen Bang-Jensen, prezes P4.

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,11733240,Play_ma_juz_7_4_miliona_klientow__70_proc__sprzedazy.html

[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]

Play wygrywa bitwę o klientów

Urszula Zielińska

14,5 proc. klientów i 12,5 proc. rynku pod względem przychodów – to udziały P4 w komórkowym torcie. P4, operator sieci Play, nie chce już, aby nazywać go najmniejszym operatorem komórkowym w Polsce. – Po I kwartale mamy 14,5 proc. rynku pod względem liczby aktywnych kart SIM, a nasz wartościowy udział w rynku szacujemy na 12,5 proc., choć nie znamy jeszcze wyników Polkomtelu (sieć Plus) – przekonuje Joergen Bang-Jensen, prezes P4.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1144030_Play_wygrywa_bitwe_o_klientow.html (dostęp płatny)

Nowe media: treści są najważniejsze

KB, AF

O przyszłości rynku mediów w Polsce i na świecie w obliczu rozwoju nowych technologii rozmawiali w środę uczestnicy katowickiego Europejskiego Kongresu Gospodarczego. – We wtorek zmarł pisarz Carlos Fuentes. O jego śmierci poinformował jako pierwszy prezydent Meksyku. Na Twitterze – powiedział Adam Pieczyński, redaktor naczelny TVN 24. Jego zdaniem to pokazuje siłę nowych mediów.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1144031_Nowe_media:_tresci_sa_najwazniejsze.html (dostęp płatny)

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna [/srodtytul]

Prowizorka na Euro. Autonawigacje zgłupieją

Pozostało 99% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Świąteczne prezenty, które doceniają pracowników – i które pracownicy docenią
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy