Online zamiast do oddziału

Co drugi Polak korzysta z dostępu do konta przez Internet. Rzadziej dokonujemy transakcji przez telefon

Publikacja: 25.05.2012 03:40

Online zamiast do oddziału

Foto: Fotorzepa, dp Dominik Pisarek

Jednocześnie dla 68 proc. badanych główny kanał komunikacji z bankiem to nadal oddział – wynika z badań TNS Polska na zlecenie Banku Zachodniego WBK. Częstotliwość odwiedzin w placówkach jest jednak znacznie niższa niż korzystania z kont internetowych – co trzeci klient odwiedza oddział kilka razy w miesiącu, a z bankowości mobilnej korzysta 85 proc. badanych.

– Wykształciła się nowa grupa konsumentów, która dzięki wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi chce korzystać z usług bankowych w dogodnym dla siebie miejscu i czasie. Korzystanie z usług banków przybiera charakter codzienny i powszechny – zauważa dr Marcin Idzik, socjolog z TNS Polska.

Jednocześnie maleje liczba osób, które korzystają ze zleceń telefonicznych. W szczytowym okresie, w 2005 r., wykonywanie przelewów przez telefon deklarowało 11 proc. badanych, teraz robi to 8 proc.  Odsetek korzystających z bankowości internetowej rośnie wraz z poziomem wykształcenia. Poprzez sieć kontaktuje się niemal trzech na czterech klientów z wyższym wykształceniem. Wśród osób z wykształceniem podstawowym – tylko 10 proc. Bardziej chętni do korzystania z kont online są mężczyźni (52 proc.) niż kobiety (46 proc.).

– Tak dynamiczny rozwój nowych technologii przekłada się również na poszerzanie zakresu usług bankowych dostępnych w sieci – mówi Miłosz Brakoniecki, dyrektor Bankowości Elektronicznej i Kart Debetowych w Banku Zachodnim WBK.

Większość banków umożliwia swoim klientom online zakładanie lokat, inwestowanie w fundusze czy uruchomienie limitu kredytowego.

Jednocześnie eksperci podkreślają konieczność zwracania uwagi na bezpieczeństwo w sieci i korzystania z szyfrowanych stron. Kaspersky Lab wyliczyli, że informacje o przeciętnym użytkowniku Internetu, który ma na koncie ok. 5 tys. zł, posiada dwa adresy e-mail, dwie karty: płatniczą i kredytową, korzysta z komunikatorów i serwisów społecznościowych, są warte ok. 1200 zł.

Badanie wykonano na reprezentatywnej próbie 1 tys. osób.

Jednocześnie dla 68 proc. badanych główny kanał komunikacji z bankiem to nadal oddział – wynika z badań TNS Polska na zlecenie Banku Zachodniego WBK. Częstotliwość odwiedzin w placówkach jest jednak znacznie niższa niż korzystania z kont internetowych – co trzeci klient odwiedza oddział kilka razy w miesiącu, a z bankowości mobilnej korzysta 85 proc. badanych.

– Wykształciła się nowa grupa konsumentów, która dzięki wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi chce korzystać z usług bankowych w dogodnym dla siebie miejscu i czasie. Korzystanie z usług banków przybiera charakter codzienny i powszechny – zauważa dr Marcin Idzik, socjolog z TNS Polska.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy