Najdroższe akcje na GPW nadal drożeją. Wczoraj kurs właściciela odzieżowych marek Reserved, Cropp, House i Mohito wzrósł o 3,24 proc., do 3510 zł.
To reakcja na upubliczniony wczoraj raport analityków Citigroup, którzy podwyższyli rekomendację dla akcji LPP ze „sprzedaj" do „kupuj". Cenę docelową ustalili na 3978 zł wobec poprzedniej 2930 zł.
To kolejna rekomendacja zalecająca kupno akcji odzieżowej grupy, ale pierwsza z tak wysoką ceną docelową. We wrześniu analitycy Erste Securities wycenili akcje LPP na 3750 zł, DM Millenium na 3504 zł, a DM PKO BP na 3520 zł.
LPP to największy odzieżowy detalista w Polsce. We wrześniu przychody grupy ze sprzedaży sięgnęły 278 mln zł i były o 42 proc. wyższe niż rok wcześniej. Dynamiczny wzrost sprzedaży w ubiegłym miesiącu to nie wyjątek. Narastająco od stycznia do września wartość sprzedaży LPP wyniosła 2,26 mld zł. To o 32 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Dalsze wzrosty może umożliwić rozszerzanie oferty. Spółka zapowiada, że od marca przyszłego roku będzie otwierać w Polsce sklepy nowej marki z odzieżą i akcesoriami przeznaczonymi dla młodych dziewcząt. W 2013 r. LPP planuje zachować tempo przyrostu powierzchni handlowej na poziomie ok. 25–30 proc. Nadal duży nacisk położy na rynek rosyjski.