Reklama

Simon Boyd na odchodnym: Netia powinna kupić kablówkę

Publikacja: 02.01.2014 16:35

Simon Boyd

, który przez 12 lat kierował

UPC Polska

nie znalazł czasu na rozmowę z rpkom.pl, ale za to udzielił

wywiadu

Reklama
Reklama

byłym dziennikarzom, a dziś pracownikom kablówki.

- Jak nie ma konkurencji infrastrukturalnej, to nie ma chęci, żeby inwestować w sieć, a to oznacza stagnację. Taka droga byłaby najgorszym scenariuszem dla polskiej branży telekomunikacyjnej oraz dla konsumentów, a jej skutki, nawet jeśli nie byłyby dla wszystkich jasne od razu, w perspektywie długofalowej oznaczałyby dla Polski poważne zapóźnienia w porównaniu do innych krajów w Europie - mówi w opublikowanym materiale Boyd gdy pada stwierdzenie, że konkurencyjni operatorzy chcą hurtowego dostępu do sieci kablowych.

Pytany o amerykański serwis VoD Netflix, który współpracuje już w Wielkiej Brytanii z grupą Liberty Global, właścicielem UPC, a przymierza się do takiej kooperacji na innych rynkach, Boyd powiedział:

- Wygląda na to, że jest tu potencjał do dobrej współpracy Netflix z operatorami kablowymi. Zawsze byliśmy – mówię o operatorach – platformą oferującą różne treści, otwartą na współpracę z innymi.

Pytany o konsolidację rynku telewizyjno-telekomunikacyjnego mówił zaś m.in.: - Myślę, że za kilka lat może w Polsce być tylko jedna silna platforma satelitarna, jeden silny operator kablowy i silny operator stacjonarny, inwestujący w sieć.

Niejako w odpowiedzi na opublikowany w rpkom.pl wywiad z Tomem Ruhanem, członkiem zarządu Netii, Boyd powiedział o tym operatorze, że:

Reklama
Reklama

- Netia może stać się z czasem dużym operatorem kablowym. Pod warunkiem, że kogoś kupią. To byłaby znacznie lepsza strategia, co spółka sama zresztą zauważyła decydując się na przejęcia Dialogu i Crowleya, a potem odkupienia części sieci po Aster. Czy sami się sprzedadzą? Być może chciałby ich kupić Orange, ale na to chyba na razie nie ma szans.

Simon Boyd

, który przez 12 lat kierował

Pozostało jeszcze 98% artykułu
Reklama
Ekonomia
Świętujący swe 60-lecie PONAR Wadowice zaczyna dwa duże, nowe przedsięwzięcia
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Ekonomia
Zakończył się BraveCamp – tygodniowa akademia przedsiębiorczości dla młodych innowatorów
Ekonomia
Polska dekada innowacji: z akwarium na bezkresne morze
Ekonomia
Festiwal innowacji w Rzeszowie: szansa dla młodych i dla biznesu
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Ekonomia
Dzięki BraveCampowi uczelnie budują przestrzeń do innowacji
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama