A branżę interesuje czy w razie startu wybrany zostałby model niezależnego portalu internetowego czy też partnerstwo z jednym lub z większą liczbą operatorów płatnej telewizji. – To pytanie do największych działających na polskim rynku operatorów płatnej telewizji o to, czy byliby takim partnerstwem zainteresowani. Znacznie prostsze byłoby dla Netfliksa zdjęcie blokad geolokalizacyjnych i wystartowanie tu jako niezależny serwis internetowy niż negocjowanie współpracy z partnerami, ale też wiadomo już, że w Europie zdecydował się na wybór partnera i porozumiał z Virgin – mówi Maciej Maciejowski z zarządu TVN.
Zdaniem Piotra Reischa, prezesa telewizyjnej spółki Kino Polska TV, która ma m.in. portal wideo FilmBox Life, Netflix raczej zdecyduje się tu na start w ramach partnerstwa z którymś z już istniejących operatorów płatnej telewizji. Cyfrowy Polsat, właściciel Ipli, nie chciał nam jednak skomentować kwestii dotyczących Netfliksa. Z informacji rpkom.pl wynika, że druga największa platforma satelitarna na rynku – nc+, mogłaby rozważyć taki ruch. Na pytanie o możliwe partnerstwo z Netfliksem nie odpowiada „nie" Michał Fura, rzecznik UPC Polska: – Nasza strategia to bycie dostawcą najlepszych treści, więc rozwój oferty to przedmiot naszych nieustannych wysiłków i działań – mówi.
Maciej Maciejowski
z
TVN
przyznaje, że dla TVN Playera Netflix teoretycznie byłby konkurencją. – TVN Player jest jednak oparty na modelu reklamowym, z którego Netflix nie korzysta, a najpopularniejsze w serwisie treści to nasze własne produkcje. Widziałbym w wejściu Netfliksa na polski rynek nadzieję na upowszechnienie opłat subskrypcyjnych za treści w internecie, do których polscy widzowie nie są jeszcze przyzwyczajeni – mówi Maciejowski.