Polkomtel i Cyfrowy Polsat: kroki ku integracji

Publikacja: 13.02.2014 18:10

Cyfrowy Polsat i Polkomtel, które już współpracują przy sprzedaży usług, a w połowie roku mają tworzyć grupę kapitałową zrobiły kolejny krok ku ścisłej integracji biznesów. – Dziś zostały połączone departamenty: marketingu, sprzedaży, obsługi i utrzymania klienta oraz IT – poinformował Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu.

Za sprzedaż w grupie odpowiada Zbigniew Wierzchołowski, za strategię Szymon Ruta (syn Heronima Ruty, założyciela Polsatu), za marketing – Beata Białkowska, za IT – Jarosław Chudziak, za obsługę klienta Grzegorz Sandel, a utrzymanie klienta – Piotr Skrzypczak.

Dominik Libicki, który będzie również wiceprezesem Polkomtela zapewniał, że integracja nie wiąże się ze zwolnieniami.

Zanim Plus i Cyfrowy Polsat będą mogły formalnie się połączyć satelitarna platforma musi przygotować i złożyć prospekt emisyjny w Komisji Nadzoru Finansowego.

- Mamy nadzieję na realizację transakcji zgodnie z ogłoszonym harmonogramem – powiedział Libicki.

Główne firmy z portfela Zygmunta Solorza-Żaka już wcześniej współpracowały nad kilkoma projektami. Wspierały się oferując usługi siostrzanej firmy klientom. Organizacje działały jednak ostrożnie. Można domyślać się, że wynikało to m.in. z obostrzeń wynikających z warunków długu Polkomtela lub przygotowywanej wyceny obu firm na potrzeby kapitałowego połączenia.

Tak, czy inaczej Cyfrowy Polsat w pewnym momencie zapowiedział, że nie będzie aktywnie pozyskiwał użytkowników telefonii komórkowej, a Polkomtel przestał sprzedawać usługi telewizji mobilnej.

Na koniec września ub.r. Cyfrowy Polsat raportował kilkanaście tysięcy użytkowników telefonii komórkowej, pozyskanych przez jego sprzedawców dla Plusa.

Firmy ogłosiły dziś wspólny program lojalizujący - Smart Dom - wspierany kampanią reklamową (finansowaną pospołu) z udziałem pary aktorów (Joanna Brodzik i Paweł Wilczak). Smart Dom wejdzie do oferty Plusa i Cyfrowego Polsatu 18 lutego i stanowi de facto pulę zniżek, przysługujących abonentom kupującym kolejną usługę u którejkolwiek z firm.

Kupujący abonament na kolejną usługę otrzyma na nią 10 zł rabatu miesięcznie w okresie trwania umowy (zwykle 24 miesiące). Dodatkowe wymogi to: w przypadku usług telekomunikacyjnych abonament nie niższy niż 39,9 zł, a dla telewizji – 59,9 zł. Rezygnacja z którejś usługi, bądź nie przedłużenie umowy, wiąże się z utratą rabatu.

Programem gospodarstwo domowe można objąć maksymalnie 9 umów o abonament. W tej, co oznacza, że łączny rabat wyniesie do 80 zł miesięcznie.

Na razie programem objęto tylko usługi telefonii komórkowej, mobilnego Internetu i telewizji. Z czasem - jak mówiła Beata Białkowska - ma zostać poszerzony o abonament na energię i usługi finansowe oferowane przez należący do grupy Plus Bank (d. Invest Bank).

Cyfrowy Polsat i Plus nie zaprzestają oferowania usług na dotychczasowych zasadach. Według niej, nie ma też planów, aby marka Smart DOM dołączyła do portfela głównych marek grupy i podlegała wycenie.

Aktualne pozostają założenia zgodnie z którymi synergie przychodowe i kosztowe uzyskane w efekcie przejęcia sieci Plus przez Cyfrowy Polsat w ciągu 5 lat (narastająco do końca 2019 r.) mają sięgnąć łącznie 3,5 mld zł.

Cyfrowy Polsat i Polkomtel, które już współpracują przy sprzedaży usług, a w połowie roku mają tworzyć grupę kapitałową zrobiły kolejny krok ku ścisłej integracji biznesów. – Dziś zostały połączone departamenty: marketingu, sprzedaży, obsługi i utrzymania klienta oraz IT – poinformował Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu.

Za sprzedaż w grupie odpowiada Zbigniew Wierzchołowski, za strategię Szymon Ruta (syn Heronima Ruty, założyciela Polsatu), za marketing – Beata Białkowska, za IT – Jarosław Chudziak, za obsługę klienta Grzegorz Sandel, a utrzymanie klienta – Piotr Skrzypczak.

Pozostało 82% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy