Amerykański koncern Apple przedstawił raport finansowy za zakończony 29 marca, drugi kwartał roku fiskalnego 2014. Wynika z niego, że firma spod znaku nadgryzionego jabłka miała w ciągu trzech miesięcy 45,6 mld dol. przychodów i 10,2 mld dol. zysku.
Przychody są o ponad 21 proc. niższe niż osiągnięte przez trzy poprzednie miesiące (57,59 mld dol.), ale to właśnie jesienią 2013 zaprezentowane zostały nowe smartfony producenta oznaczone symbolami 5S i 5C, które napędziły popyt na produkty Apple. Równocześnie przychody w zestawieniu rok do roku są lepsze o 5 proc..
Zysk netto wynoszący 10,22 mld dol. jest lepszy od zeszłorocznego o 670 mln dol., ale słabszy od pierwszego kwartału fiskalnego o 2,85 mld USD.
Wzrosła marża brutto, która wyniosła 39,3 proc. podczas gdy rok wcześniej stanowiła ona 37,5 proc.
Z zestawień prezentowanych przez firmę z Cupertino wynika jednoznacznie, że finansowy sukces oparty jest przede wszystkim na iPhone'ach. Słabiej prezentuje się sprzedaż pozostałych urządzeń z portfolio Apple. II kw. zamknięty został wynikiem 43,72 mln sprzedanych nowych telefonów (o 17 proc. więcej niż rok wcześniej w analogicznym okresie).