350 mln euro przychodów, o 9,1 proc. mniej niż rok wcześniej (385 mln euro), zanotował w I kw. br. T-Mobile Polska – wynika z danych zaprezentowanych przez Deutsche Telekom, właściciela komórkowej sieci. To oznacza, że w z 1,59 mld zł przychody T-Mobile Polska obniżyły się o 8,2 proc. do 1,46 mld zł.
EBITDA T-Mobile Polska za pierwsze trzy miesiące br. zamknęła się sumą 134 mln euro (rok temu 140 mln euro), spadając wolniej niż przychody, co sprawiło, że marża firmy urosła o niecałe 2 pkt. proc. do 38,3 proc. W przeliczeniu na złote EBITDA polskiej sieci komórkowej wyniosła w I kw. br. 560 mln zł.
Ku zaskoczeniu, pod względem sprzedaży usług miniony kwartał był dla T-Mobile Polska dobry i – wbrew przewidywaniom konkurencji – lepszy jeśli chodzi o pozyskanie klientów w segmencie pre-paid niż w post-paid. Liczba aktywnych kart SIM działających w sieci wzrosła w I kw. o 185 tys. za sprawą przyrostu o 245 tys. kart właśnie w segmencie usług przedpłaconych. W segmencie usług kontraktowych sieć zanotowała spadek o 60 tys., mimo że grono użytkowników dedykowanej usługi mobilnego Internetu wzrosło. Jak podał operator na konie marca było ich 1,182 mln.
Na koniec marca T-Mobile Polska wykazał w sumie 15,748 mln kart SIM: 6,989 mln post-paid i 8,759 mln pre-paid.
Biorąc pod uwagę, że według danych GUS cały rynek powiększył się w I kw. o 222 tys. kart SIM, cały ten wzrost skonsumowały już Orange i T-Mobile.