W ubiegłym roku Polacy w większości wypoczywali w kraju (43 proc.) i najchętniej odwiedzali województwo pomorskie i małopolskie. Z kolei 18 proc. osób wybrało wakacje za granicą. W większości były to kierunki europejskie, w czołówce najpopularniejszych w 2014r. krajów znalazły się: Niemcy (22 proc.), Chorwacja (14 proc.), Czechy (13 proc.), a także Hiszpania, Węgry, Wielka Brytania i Turcja.
Destynacje te mają swoje odzwierciedlenie również w statystykach Europ Assistance Polska. W 2014r najwięcej zgłoszeń w okresie wakacyjnym było w Chorwacji – aż 18 proc. wszystkich spraw. Drugim najpopularniejszym kierunkiem okazały się Niemcy, gdzie miało miejsce 10 proc. interwencji. Z kolei w Bułgarii i Grecji pomocy potrzebowało po 9 proc. ubezpieczonych, a we Włoszech i Hiszpanii – po 7 proc. Badanie CBOS pokazuje, że w tym roku aż 58 proc. badanych (o 6 punktów procentowych więcej niż przed rokiem) zamierza wypoczywać poza miejscem stałego zamieszkania. Planując wakacyjny wypoczynek warto pamiętać o bezpieczeństwie i zabezpieczyć się przed ewentualnymi, przykrymi sytuacjami tj. problemy zdrowotne, czy kradzież.
W takich sytuacjach – podkreśla ubezpieczyciel - przydaje się ubezpieczenie podróżne, które pokryje dodatkowe koszty leczenia, a także zapewni organizację i pokrycie kosztów transportu powrotnego do kraju, czy transportu medycznego. Tymczasem według VI Ogólnopolskiego Badania Assistance 40 proc. podróżujących Polaków nie wykupuje ubezpieczenia podróżnego na czas wyjazdu zagranicznego.
Ponadto ubezpieczenie podróżne gwarantuje nam pomoc w sytuacji uszkodzenia, zgubienia lub opóźnienia bagażu, czy zwrot kosztów odwołanego lub opóźnionego lotu.
Jak pokazują statystyki Europ Assistance Polska za 2014r. Polacy podczas wakacji najczęściej potrzebują pomocy w zakresie zwrotów kosztów leczenia i organizacji pomocy medycznej koszty leczenia, co stanowiło 67 proc. wszystkich interwencji w ramach assistance podróżnego. Z konsultacji medycznej skorzystało 8 proc. klientów, zaś 6 proc. wymagało leczenia ambulatoryjnego. Polisa ubezpieczenia podróżnego okazała się pomocna również w sytuacji odwołania lub opóźnienia lotu – 5 proc. interwencji oraz utraty lub zagubienia bagażu – 3 proc.