Oceniając polską gospodarkę z perspektywy pięcioletniej już historii konkursu „Młoda Marka Sukcesu", można stwierdzić, że ma ona dwa filary – żywność i nowe technologie. Przedstawiciele tych dwóch sektorów wymieniają się na najwyższym stopniu podium, zdobywając główną nagrodę – wartą 400 tys. kampanię reklamową ufundowaną przez PKO Bank Polski.
Ten podział na dwa sektory jest wręcz symboliczny – żywność od lat pozostaje jedną z najmocniejszych stron naszej gospodarki i naszego eksportu, będąc też jednym z niewielu produktów, gdzie polskość marki jest jej atutem docenianym zarówno przez konsumentów w kraju, jak również za granicą.
Z kolei nowe technologie i związane z nimi innowacje są jedną z największych nadziei na przyszły rozwój polskiej gospodarki. Tegoroczne zwycięstwo Zagrodowego sprawia, że w 5-letniej historii konkursu szalę z nagrodami przeważyły marki spożywcze, choć dwa ostatnie lata należały do nowych technologii.
Piotr Nielubowicz, wiceprezes ds. finansowych spółki CD Projekt, która jest właścicielem marki Wiedźmin, ubiegłorocznego zwycięzcy, wspomina, że odbierając w grudniu 2014 r. nagrodę Młoda Marka Sukcesu, szefowie firmy wiedzieli, że stoi przed nimi ogromne wyzwanie. Chcieli sprostać oczekiwaniom fanów gier ze świata Wiedźmina, którzy z niecierpliwością czekali na premierę trzeciej części gry – Wiedźmin 3: Dziki Gon.
– Nagroda i towarzysząca jej kampania marketingowa pomogła nam dotrzeć do jeszcze szerszego grona odbiorców i skuteczniej wzmocnić świadomość marek Wiedźmin i CD Projekt na polskim rynku w okresie bezpośrednio poprzedzającym premierę gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon" – podkreśla Nielubowicz. Jak dodaje, 2015 rok jest rekordowy dla firmy; majowa premiera „Wiedźmina" spotkała się z fantastycznym przyjęciem na rynku – przez pierwszych sześć tygodni od premiery sprzedano ponad 6 mln kopii gry.