Spośród metodyk Agile szczególnie dobrze radzi sobie Scrum, który jeszcze niedawno wykorzystywany był do zarządzania złożonymi projektami IT, zwłaszcza dotyczącymi tworzenia oprogramowania, a dziś stosowny jest w każdej branży, wszędzie tam, gdzie generowane są liczne wersje testowe produktów, czyli m. in. w sprzedaży i marketingu, badaniach i rozwoju, finansach, księgowości, HR.
Organizacje wdrażające Scrum jako narzędzie porządkujące chaos organizacyjny obserwują obniżenie kosztów i zwiększoną efektywność pracy zespołów projektowych. Nic zatem dziwnego, że wzrasta zainteresowanie szkoleniami i certyfikacją z zakresu Scrum.
W 2015 roku Scrum Alliance, organizacja non profit propagująca metodę Scrum i prowadząca szkolenia certyfikacyjne z tej dziedziny, przeprowadziła badania wśród 5 tys. praktyków Scrum.
Badanie potwierdziło, że Scrum staje się coraz popularniejszą metodą projektową. Prawie 80 proc. respondentów zauważyło znaczne podniesienie jakości pracy, realizując projekty przy jej zastosowaniu.
Podkreślono również rolę certyfikacji. Aż 8 proc. badanych uważało, że certyfikacja znacząco poprawia jakość procesów Scrum. Mimo to jedynie 50 proc. firm, dla których pracowali, rekomendowało posiadanie certyfikatów, a tylko w 7 proc. z nich były one wymagane.