Reklama

KRRiT liczy na powodzenie naziemnej tv cyfrowej

Zdaniem Witolda Grabosia z Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, po uruchomieniu w Polsce naziemnej telewizji cyfrowej w docelowej formie przy obecnej liczbie multipleksów, nawet 1 mln klientów płatnej telewizji może zrezygnować z płacenia za telewizję.

Aktualizacja: 07.01.2013 14:26 Publikacja: 07.01.2013 14:07

KRRiT liczy na powodzenie naziemnej tv cyfrowej

Foto: ROL

- To, ile osób, wycofa się z korzystania z płatnej telewizji, będziemy mogli ocenić po sierpniu tego roku – mówił Jan Dworak, przewodniczący KRRiT. Zdaniem Krajowej Rady na razie za wcześnie jest jeszcze na ocenianie biznesowe stacji, które ruszyły na potrzeby cyfrowych multipleksów. – Już widać jednak, że niektóre kanały odniosły spory sukces – mówił Jan Dworak, podając jako przykład np. Polo TV nadawaną w ramach MUX I przez ZPR.

KRRiT

nie podała, ilu ofert spodziewa się w ogłoszonym w ostatnich dniach grudnia konkursie na uzupełnienie

I MUX

. - Nie wiemy, kto się zgłosi, ale wiemy, jakie kanały są dziś dostępne na rynku. Wśród stacji, na jakie rozpisany jest konkurs, znajduje się np. kanał filmowy. Niewykluczone, że np. zgłosi się tu ze swoja ofertą kanał Kino Polska, które startowało już w poprzednim konkursie na zagospodarowanie tego samego pakietu, ale się potem wycofalo - mówił

Reklama
Reklama

Dworak

.

- Przyglądamy się temu procesowi, ale na razie nie podjęliśmy w tej sprawie żadnej decyzji -mówi rpkom.pl Piotr Reisch, prezes Kino Polska TV.

Przewodniczący KRRiT zauważył też, że kanały TVP znajdują się na MUX I do kwietnia 2014 roku, więc będzie jeszcze ewentualnie wystarczająco dużo czasu, by w razie, gdyby zgłoszona z rynku oferta była niezadowalająca, rozpisać konkurs jeszcze raz.

Część nadawców narzeka na wysokie koszty nadawania naziemnych kanałów cyfrowych, które właściwie uniemożliwiają start w ramach tej usługi zupełnie nowym graczom. Jak szacuje KRRiT, same roczne stałe koszty nadawania takiego kanału to ok. 10 mln zł. Do tego dochodzą koszty programowe, które w każdym przypadku mogą być różne.

Dotychczas chęć prania udziału w konkursie rozpisanych przez KRRiT na uzupełnienie oferty I MUX deklarowała TVP (z TVP Historia, Kultura oraz nieistniejącym dziś jeszcze kanałem dziecięcym), ZPR (stacja newsowa, ale KRRiT nie oczekuje w końcu takiej stacji) oraz 4Fun Media (spółka planowała nowy kanał z treściami pochodzącymi z jej dotychczasowych stacji: rebel.tv, 4fun.tv oraz TV Disco, ale warunkach konkursu nie ma miejsca dla stacji muzycznej ani młodzieżowej).

Reklama
Reklama

KRRiT

do 25 lutego oczekuje zgłoszeń od nadawców stacji o profilu społeczno-religijnym, filmowym, edukacyjno-poznawczym i dla dzieci w wieku 4-12 lat.

- To, ile osób, wycofa się z korzystania z płatnej telewizji, będziemy mogli ocenić po sierpniu tego roku – mówił Jan Dworak, przewodniczący KRRiT. Zdaniem Krajowej Rady na razie za wcześnie jest jeszcze na ocenianie biznesowe stacji, które ruszyły na potrzeby cyfrowych multipleksów. – Już widać jednak, że niektóre kanały odniosły spory sukces – mówił Jan Dworak, podając jako przykład np. Polo TV nadawaną w ramach MUX I przez ZPR.

Pozostało jeszcze 80% artykułu
Reklama
Ekonomia
Kredyty gotówkowe a budżet domowy. Jak efektywnie nimi zarządzać?
Ekonomia
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Ekonomia
Nowa era turystyki – kiedy dane pomagają tworzyć lepsze doświadczenia
Ekonomia
Małe i średnie firmy potrzebują doskonalenia kompetencji cyfrowych
Materiał Promocyjny
Rödl & Partner doradza przy sekurytyzacji VEHIS
Reklama
Reklama