Starsze osoby dostaną pomoc za składkę

Nowa usługa assistance. Opieka nad seniorami w ich domach robi furorę w Europie Zachodniej. Na polski rynek chce ją wprowadzić Mondial

Publikacja: 03.10.2008 04:54

Opieka nad seniorami w ich domach robi furorę w Europie Zachodniej

Opieka nad seniorami w ich domach robi furorę w Europie Zachodniej

Foto: Fotorzepa, Kuba Kamiński Kub Kuba Kamiński

– Prowadzimy zaawansowane rozmowy z bankami, firmami ubezpieczeniowymi oraz firmami telekomunikacyjnymi – mówi „Rzeczpospolitej” Tomasz Frączek, prezes Mondial Assistance Polska.

Choć nie chce zdradzać ich nazw, precyzuje, że firma szuka partnera, który zapewni dostarczanie masowej usługi za niewygórowaną cenę. – Tylko efekt skali pozwoli oferować nową usługę za 70 – 90 złotych miesięcznie – wyjaśnia.

To kwota, którą będą płacić osoby chcące już teraz korzystać z domowej opieki. Jeżeli jednak składka będzie opłacona z wyprzedzeniem (np. jako dodatek do polisy na życie,) jej wysokość może wynieść kilka złotych.

Co w zamian chce zaproponować Mondial Assistance? Jedna z opcji programu „Telealarm” pozwala na wezwanie pomocy jednym naciśnięciem guzika (niezbędny jest zakup specjalnego urządzenia za 1,5 tys. złotych, które osoba wymagająca opieki stale nosi przy sobie).

We Francji takim serwisem objętych jest już 34 tys. osób. Koszt serwisu w krajach starej Unii waha się od 30 do 40 euro miesięcznie. Proponują go najwięksi ubezpieczyciele: niemiecki Allianz, włoskie Generali czy hiszpański Mapfre. Inna opcja pozwala na regularne korzystanie z usług opiekunów pomagających w codziennych czynnościach.

Marcin Broda, redaktor naczelny branżowego „Miesięcznika Ubezpieczeniowego”, jest sceptyczny co do planów firmy. – To bardzo ciekawa usługa. Mam jednak wątpliwości co do zainteresowania nią w Polsce – mówi.

Mondial Assistance, który powstał z połączenia kilku firm (m. in. Elvia), działa w Polsce od dziewięciu lat. Towarzystwo prowadzi w Warszawie centrum pomocy zatrudniające ponad 200 osób. Jak zapewnia prezes Frączek jest ono przygotowane do obsługi nowego programu. – Jeżeli znajdziemy partnera skłonnego oferować nową usługę na masową skalę, w ciągu trzech miesięcy ruszamy z pełną obsługą – wyjaśnia. Dziś firma prowadzi w Polsce m.in. infolinię medyczną oferowaną niektórym rodzajom kont, m.in. banków: Pekao SA, Eurobanku, Deusche Banku oraz wybranych polis m.in. firm ubezpieczeniowych: Allianz, Warta, AIG, Compensa, Aspecta, Europa.

Konkurentami Mondial w Polsce są: Europ Assitance, Partner Assistance czy Coris Varsovie. Wszystkie specjalizują się w usługach pomocy (assistance). Polegają na zorganizowaniu pomocy bezpośrednio po wypadku, awarii czy nagłym zachorowaniu.

[ramka][srodtytul]Opinia: Marcin Krzykowski, z firmy Milliman specjalizującej się w konsultingu dla ubezpieczeń na życie [/srodtytul]

Usługi assistance sprzedają się w Polsce bardzo dobrze. Proponowane są za niewielką składkę i związane z coraz większą liczbą produktów: kontami bankowymi, kartami kredytowymi, ubezpieczeniami samochodu czy abonamentami medycznymi. Docelową grupą klientów dla usług oferujących opiekę nad osobami starszymi w ich własnych domach są zapewne ci, którzy zarabiają powyżej przeciętnej krajowej i mają rodziców w wieku co najmniej 65 lat. W Polsce ta grupa jest już na tyle duża, że rozwój tego rodzaju oferty ma szansę powodzenia. Dodatkowo na korzyść planów Mondiala przemawia to, że firma ma bardzo duże doświadczenie z tego typu produktami.

[i]a.h.b.[/i][/ramka]

– Prowadzimy zaawansowane rozmowy z bankami, firmami ubezpieczeniowymi oraz firmami telekomunikacyjnymi – mówi „Rzeczpospolitej” Tomasz Frączek, prezes Mondial Assistance Polska.

Choć nie chce zdradzać ich nazw, precyzuje, że firma szuka partnera, który zapewni dostarczanie masowej usługi za niewygórowaną cenę. – Tylko efekt skali pozwoli oferować nową usługę za 70 – 90 złotych miesięcznie – wyjaśnia.

Pozostało jeszcze 89% artykułu
Ekonomia
W biznesie nikt nie może iść sam
Ekonomia
Oszczędna jazda – techniki, o których warto pamiętać na co dzień
Ekonomia
Złoty wiek dla ambitnych kobiet
Ekonomia
Rekordowy Kongres na przełomowe czasy
Ekonomia
Targi w Kielcach pokazały potęgę sektora rolnego
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem