Wśród marek z czołówki rankingu, które zanotowały największy przyrost siły marki, znalazły się: Bebiko (2. miejsce), TVN (6. miejsce) i Bobovita (7. miejsce).
[srodtytul]Liderzy blisko pułapu możliwości[/srodtytul]
Trzeba pamiętać, że w bieżącej edycji rankingu zmieniła się metodologia obliczania siły marki. Większe wagi zostały zastosowane do dwóch wskaźników – prestiżu (wzrost z 15 do 20 punktów) i postrzeganej jakości (wzrost z 12 do 20 punktów). Obniżeniu uległy wagi przede wszystkim dla postrzeganej wartości (z 8 do 5 punktów), świadomości (z 5 do 3 punktów) i preferencji (z 18 do 15 punktów).
Wprowadzone zmiany miały na celu „dowartościowanie” w rankingu marek, które cieszą się wysokim prestiżem i jakością, kosztem marek powszechnie znanych i postrzeganych jako tanie.
Zmiana wag dla poszczególnych wskaźników składających się na indeks siły marki powoduje, że wyniki tegorocznego rankingu nie mogą być bezpośrednio porównywane z wynikami rankingów z lat ubiegłych. Stąd opisywane dalej zmiany w punktacji i pozycji marek w rankingu mogą być spowodowane zarówno zmianami opinii konsumentów, jak i być rezultatem modyfikacji metodologii liczenia siły marek.