O 6,76 proc. podskoczyły na wczorajszej sesji notowania Orbisu. Najbardziej rozpoznawalna na polskim rynku marka hotelarska sukcesywnie porządkuje strukturę swoich aktywów.

W tym tygodniu sprzedała grupie Echo Investment dwa starsze hotele: Cracovia w Krakowie oraz Neptun w Szczecinie. Obie transakcje warte są łącznie 59,5 mln zł. Według prezesa Orbisu Laurenta Picherala przyczynią się do szybszego uruchamiania projektów zamrożonych w czasie kryzysu i rozpoczęcia budowy nowych hoteli. Spółka ma  się koncentrować na segmencie ekonomicznym, czyli markach Etap i Ibis. W Warszawie wznowiono budowę dwóch takich obiektów, wkrótce może ruszyć budowa Etapu i Ibisa w Krakowie.

Dla przyszłości Orbisu najważniejsza będzie jednak realizacja ogłoszonej w ubiegłym roku strategii asset light. Spółka chce sprzedać hotelowe budynki i następnie przejąć hotele w zarządzanie.