Era zaczyna rebranding

Publikacja: 10.05.2011 21:16

Polska Telefonia Cyfrowa

na 19 maja wyznaczyła spotkanie prasowe poświęcone „wprowadzeniu na rynek międzynarodowej marki, która zastąpi Erę". PTC od kilku lat zapowiada wprowadzenie marki T-Mobile – międzynarodowej marki usług mobilnych grupy

Deutsche Telekom

. Przeszkodą do przeprowadzenia rebrandingu był spór właścicielski z grupą

Vivendi

i

Elektrimem

. Spór ten, po 11 latach, udało się zakończyć w ubiegłym roku.

W 2005 r. PTK Centertel zastąpiła rodzimą markę Idea globalnym brandem Orange. Towarzyszyły temu pewne, nierewolucyjne, zmiany w ofercie. Rebranding Idei poczytywany był na rynku za sukces, ponieważ w ciągu dwóch lat PTK Centertel wysunął się na czoło silnej stawki trzech zasiedziałych operatorów komórkowych. Później zresztą tę pozycję utracił.

Deutsche Telekom posługuje się marką w brzmieniu T-Mobil od 1996 r. W roku 2002 marka przetransformowała w T-Mobile. W Niemczech DT próbuje eksperymentować z ujednoliconą marką T, lub Telekom dla wszystkich usług telekomunikacyjnych, ale wciąż funkcjonuje również marka T-Mobile. Używana jest także np. w Czechach, Słowacji, Wielkiej Brytanii, czy Austrii. Na Węgrzech natomiast bardziej eksponowana jest marka T (na Węgrzech do DT należy narodowy Magyar Telekom).

Dla PTC korzystanie z marki T-Mobile oznacza uiszczanie opłat licencyjnych na rzecz macierzystej firmy.

Polska Telefonia Cyfrowa

na 19 maja wyznaczyła spotkanie prasowe poświęcone „wprowadzeniu na rynek międzynarodowej marki, która zastąpi Erę". PTC od kilku lat zapowiada wprowadzenie marki T-Mobile – międzynarodowej marki usług mobilnych grupy

Pozostało jeszcze 82% artykułu
Patronat Rzeczpospolitej
Naukowcy też zadbają o bezpieczeństwo polskiego przemysłu obronnego
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Ekonomia
E-Doręczenia: cyfrowa przyszłość listów poleconych
Patronat Rzeczpospolitej
Silna gospodarka da Polsce bezpieczeństwo
Ekonomia
Sektor farmaceutyczny pod finansową presją ustawy o KSC
Ekonomia
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Ekonomia
Brak wody bije w konkurencyjność