Co czwarty kierowca zmienia ubezpieczyciela co dwa – trzy lata, a co dziesiąty – każdego roku. Najczęstszym powodem decyzji o wyborze konkurencyjnej oferty jest cena polisy
(61 proc.), ale co siódmy kierowca rezygnuje z dotychczasowej firmy z powodu niskiego poziomu likwidacji szkód – wynika z badania ARC Rynek i Opinia przeprowadzonego dla „Rz".
Nacisk na jakość
Ponad połowa kierowców jako powód zmiany ubezpieczyciela wskazuje na znalezienie atrakcyjniejszej oferty cenowej. Czy zatem ciągły wzrost cen polis nie odstraszy klientów?
– Jeśli cenę podnosiłby jeden ubezpieczyciel, to rzeczywiście mógłby szybko stracić klientów. Ale podwyżki wprowadzają wszyscy, bo koszty wypłat są coraz wyższe. Klient niezadowolony z wyższej ceny przy odnowieniu polisy w jednej firmie najprawdopodobniej spotka się z wyższą ceną również w innej – uważa Marcin Jaworski, rzecznik Warty.
Jednak lojalność klientów ubezpieczycieli jest niska. – Jak wynika z globalnych badań Accenture, około połowa kierowców planuje kupić lub odnowić polisę u innego ubezpieczyciela. Poza ceną rosnące znaczenie ma jakość – zauważa dr hab. Jacek Lisowski z Katedry Ubezpieczeń Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.