Stało się tak po informacji, że Bank of America zmienił rekomendację dla tej spółki z „kupuj" do „sprzedaj", czyli obniżył ją o dwa poziomy. Jako powód BoA podał fatalną sytuację na rynku francuskim, której – zdaniem analityków – nie będą w stanie zrekompensować wyniki sieci w Polsce i Wielkiej Brytanii. Spowolnienie w budownictwie drastycznie zmniejsza popyt na materiały wykończeniowe, w których sprzedaży specjalizuje się Kingfisher.

W Polsce Kingfisher ma niezłe wyniki. W I kwartale sprzedaż w sklepach budowlanych Castorama i Brico Depot wzrosła o 2,9 proc., ogólnie jednak dla całej grupy spadła o 3,6 proc., co Brytyjczycy tłumaczyli brzydką pogodą. Zysk wyniósł 21 mln funtów.

Kingfisher ma na świecie 968 sklepów, z czego 67 Castoram i Brico Depot znajduje się w Polsce. W ubiegłym roku polska sieć firmy powiększyła się o osiem placówek.