Handel ze wspomaganiem
Mirosław Konkel
Prawie 300 salonów sieci Play, należącej do spółki P4, korzysta z systemu Asseco Softlab ERP. Dzięki niemu placówki te mogą wymieniać z centralą firmy kluczowe informacje sprzedażowe w trybie on-line. I to — jak podkreślają — z zachowaniem wysokiego standardu i komfortu pracy użytkowników, najwyższego poziomu bezpieczeństwa danych i niezawodności działania instalacji. Dostawcą narzędzia jest Asseco Business Solutions (BS), z którym P4 współpracuje od lat.
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=138546# (dostęp płatny)
Studenci lubią komórki i komunikatory
Mirosław Konkel
Co czwarty używa do tego narzędzi WWW: portali internetowych (15 proc.), e-maili i komunikatorów (po 4 proc.) — wynika z raportu „Student — istota społeczna. Komunikacja w erze nowych mediów", opracowanego przez operatora telefonii internetowej muff i wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Dla prawie połowy badanych (45 proc.) ważne jest przebywanie w strefie bezpłatnego wi-fi. Nie zwraca na to uwagi tylko 11 proc. żaków. Za granicą podstawowymi mediami komunikacyjnymi polskich studentów są komunikatory WWW (50 proc.) i media społecznościowe (21 proc.). Aż 61 proc. respondentów nie używa tam komórek z powodu opłat roamingowych.
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=138547# (dostęp płatny)
Spam rzadszy, ale groźniejszy
Mirosław Konkel
Spadek ten może wynikać ze stopniowego odchodzenia od dystrybucji reklam za pośrednictwem wiadomości elektronicznych na rzecz banerów (pojawiających się na portalach społecznościowych i w serwisach kuponowych) oraz reklamy kontekstowej. Przybyło jednak szkodliwych e-maili — z 3 proc. do 3,9 proc., co stanowi kontynuację wcześniejszej tendencji.
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=138548# (dostęp płatny)
Smartfon pod kontolą
Mirosław Konkel
Szpital Św. Zofii w Warszawie zdecydował się na zakup urządzenia Unified Threat Management (UTM), zapewniającego bezpieczeństwo lokalnej sieci na wysokim poziomie. Do ochrony danych ten jeden z najstarszych ośrodków położniczo-ginekologicznych w stolicy wybrał FortiGate-200B, produkt firmy Fortinet. Wdrożenie obejmuje również zabezpieczenie bezprzewodowego dostępu do internetu, z którego korzystają pacjenci i personel placówki. — Codziennie cyberprzestępcy stosują coraz nowocześniejsze techniki do ataków i wyłudzania poufnych informacji. Przejmują kontrolę już nie tylko nad podłączonymi do internetu komputerami stacjonarnymi, ale również nad sprzętem przenośnym. Nic dziwnego, że stoimy przed koniecznością ciągłej modernizacji zabezpieczeń. Szpitale muszą zapewniać wysoki poziom ochrony danych pacjentów i historii ich chorób, które są przechowywane w sieciach komputerowych — podkreśla Paweł Frączak, kierownik sekcji informatyki w Szpitalu Specjalistycznym Św. Zofii w Warszawie.
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=138553# (dostęp płatny)
Miasto inwestuje w rozwój sieci
Mirosław Konkel
Urząd Miasta Elbląg ogłosił przetarg na rozbudowę miejskiej sieci szerokopasmowej (MSS). Wartość inwestycji to 3 mln złotych, z czego 2,5 mln to dofinansowanie unijne. Przedsięwzięcie polega na wykonaniu dokumentacji projektowej rozbudowywanej sieci, a następnie: kanalizacji kablowej na potrzeby przyłączy telekomunikacyjnych MSS w Elblągu do nowych punktów dostępowych oraz łączników teletechnicznych, a także linii optotelekomunikacyjnych dostępowych łączących powstające punkty logiczne sieci z istniejącą strukturą MSS, linii optotelekomunikacyjnych łączników dystrybucyjnych oraz wyposażenie ich w urządzenia aktywne, adaptacji pomieszczeń w wyznaczonych obiektach na potrzeby punktów dostępowych MSS.
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=138557# (dostęp płatny)
Damski smartfon Prestigio
Mirosław Konkel
Śnieżnobiała obudowa i eleganckie etui mają zwrócić na to urządzenie uwagę kobiet. Ale to nie jedyny wyróżnik PAP4300 — smartfon ten obsługuje dwie karty SIM, ma mocny procesor o taktowaniu zegara 1GHz i dotykowy wyświetlacz (4,3") o rozdzielczości WVGA z wbudowaną matrycą IPS odwzorowującą 16 mln kolorów. Jest także wyposażony w aparat fotograficzny o matrycy 5 MPx z funkcją autofocus oraz frontową kamerkę o rozdzielczości 0,3 MPx do obsługi rozmów wideo.
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=138560# (dostęp płatny)
Samsung legalny w USA
DI
Latem sąd uznał, że skopiowano w nich technologie stosowane przez producenta iPhone'a, a Apple'owi przyznał 1,05 mld USD odszkodowania. Ponadto Apple wniósł o zakaz sprzedaży 26 modeli smartfonów Samsunga. Jednak wczoraj sąd uznał, że Apple nie przedstawił wystarczających dowodów, by wykazać, iż opatentowane przez niego rozwiązania zwiększają popyt na iPhone'a.
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=138615# (dostęp płatny)
Internauci niechętnie płacą za treści w sieci
Magdalena Lemańska
Tak wynika z najnowszego raportu brytyjskiego Ofcomu. Polska plasuje się w nim w ogonie społeczeństw korzystających z sieci przez urządzenia mobilne. Słabo wypadamy też, jeśli chodzi o zasięg technologii 3G.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1174927_Internauci_niechetnie_placa_za_tresci_w_sieci.html (dostęp płatny)
Nadzieje na sukces Lumii
p.r.
Akcje Nokii zyskały w Helsinkach prawie 7,7 proc. Inwestorzy mają nadzieję na sukces rynkowy nowej odsłony smartfonu Lumia – zwłaszcza w kluczowym okresie przed świętami.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1174939_Nadzieje_na_sukces_Lumii.html (dostęp płatny)
Sojusz konkurentów w mobilnej aplikacji Zamów Zakupy
Aleksandra Stanisławska
Alma24.pl, Frisco.pl i A.pl znalazły się na wspólnej platformie zakupowej, dostępnej przez smartfona. Trzej wielcy rywale na polskim internetowym rynku spożywczym zjednoczeni w jednym projekcie – tak stało się w aplikacji mobilnej Zamów Zakupy stworzonej przez polską firmę Listonic. Pomysł jest nowy – nikt w Polsce podobnej unii nie zawiązał, a na świecie istnieje tylko kilka podobnych aplikacji.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1174925_Sojusz_konkurentow_w_mobilnej_aplikacji_Zamow_Zakupy.html (dostęp płatny)
Internet potwierdza swą moc
Internetowy komunikator GG, do niedawna znany jako Gadu-Gadu, to nowy lider mocy wśród polskich marek w usługach. Dopiero szósty w zestawieniu brand to przedstawiciel tradycyjnego sektora.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1174804_Internet_potwierdza_swa_moc.html (dostęp płatny)
Plus wygrał o włos
Plus, marka sieci komórkowej prowadzonej przez Polkomtel, utrzymała pierwsze miejsce, wygrywając z marką Play firmy P4, ale różnica między nimi to zaledwie kilka dziesiętnych punktu. Mało brakowało, a w tym roku w rankingu „Rzeczpospolitej" w kategorii moc marki telekomunikacyjnej przyznane byłyby dwie pierwsze nagrody. Niemal identyczną liczbę punktów (około 571) uzyskały w nim dwa brandy. Oba też zwiększyły swą moc w porównaniu z minionym roku. Tyle tylko, że wicelider rankingu, Play, zwiększył ją bardziej.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1174802_Plus_wygral_o_wlos.html (dostęp płatny)
Nie ma mocnych na Allegro
Aukcyjny potentat to nie tylko lider sprzedaży internetowej, ale również najmocniejsza od lat marka w kategorii handel.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1174805_Nie_ma_mocnych_na_Allegro.html (dostęp płatny)