Ponad połowa (54 proc.) respondentów, którzy wzięli udział w badaniu "Chmura w oczach menedżerów biznesowych: dobra, zła i brzydka" przeprowadzonych na zlecenie Oracle, stwierdziła, że w ciągu ostatnich sześciu miesięcy ich dział odnotował przestój w pracy ze względu na problemy z integracją aplikacji w chmurze. Problemy te wpływały niekorzystnie również na działy niestosujące aplikacji tego typu. Kolejne 54 proc. ankietowanych przyznało, że w ostatniej połowie roku zdarzyło im się nie dotrzymać terminów projektowych ze względu na podobne problemy związane z niedostateczną integracją aplikacji.
Jako szczególny problem ankietowani podkreślali fakt, że nie są w stanie zintegrować aplikacji w chmurze z innym oprogramowaniem firmy (36 proc.), a także dostosować takich aplikacji do wyjątkowych potrzeb swoich przedsiębiorstw (33 proc.).
- Aplikacje pracujące w chmurze mogą znacznie zwiększyć wydajność biznesową i obniżyć koszty, muszą jednak działać w całym przedsiębiorstwie - uważa Rex Wang, wiceprezes ds. marketingu produktów w firmie Oracle.
Badanie zostało wykonane przez firmę analityczną Dynamic Markets, ktora przeprowadziła 1355 ankiet z udziałem przedstawicieli firm o przychodach co najmniej 65 mln dol. w Afryce Południowej, Australii, Brazylii, Chinach, Francji, Hiszpanii, Indiach, Niemczech, Rosji, Singapurze, krajach skandynawskich, Turcji, Węgrzech, Wielkiej Brytanii, Włoszech, USA i ZEA.