http://pulsbiznesu.pb.pl/3318146,3828,biedronka-jednak-leci-na-komorki (dostęp płatny)
M-commerce zwiększa ruch w sklepach
Anna Bełcik
Strona mobilna czy specjalna aplikacja — e-sklepy dostosowują się do nowej rzeczywistości technologicznej i handlują w telefonie.
http://pulsbiznesu.pb.pl/3318173,40103,m-commerce-zwieksza-ruch-w-sklepach (dostęp płatny)
Europa przyspiesza prace na chmurą
Mirosław Konkel
Kontrowersyjny program szpiegowski PRISM dawał amerykańskiemu wywiadowi dostęp do danych zgromadzonych na serwerach największych firm internetowych.
http://pulsbiznesu.pb.pl/3318174,85973,europa-przyspiesza-prace-na-chmura (dostęp płatny)
Drogi jak iPhone
Łukasz Ostruszka
Apple zaprezentował nową wersję swojego kultowego telefonu. Polskich cen jeszcze nie znamy, ale za gadżet z jabłuszkiem na pewno zapłacimy więcej niż bogacze z Norwegii i Szwajcarii.
http://pulsbiznesu.pb.pl/3318155,55917,drogi-jak-iphone (dostęp płatny)
[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]
Plastik i złoto iPhone'a
Piotr Kościelniak
Dwa modele smartfonów to cały arsenał Apple'a w wojnie z Samsungiem i systemem Android. Kalifornijska firma pierwszy raz wprowadza na rynek dwa smartfony jednocześnie — plastikowego iPhone'a 5C oraz flagowego iPhone'a 5S wyposażonego w czytnik linii papilarnych. – Niektórzy z was pewnie się tego spodziewali – mówił z przekąsem szef firmy Tim Cook, prezentując nowe modele. Bo to, co Apple zamierza pokazać podczas specjalnej konferencji w Kalifornii, było najgorzej strzeżoną tajemnicą rynku. W przeciekach pojawiały się nawet zdjęcia nowych gadżetów.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1217100-Plastik-i-zloto-iPhone%E2%80%99a.html (dostęp płatny)
Bruksela przegrywa roaming
Anna Słojewska
Komisja Europejska zachęca do zniesienia opłat za połączenia międzynarodowe. Nie zdecydowała się jednak na administracyjny przymus. Lobbing największych firm telekomunikacyjnych przyniósł efekt. Nellie Kroes, unijna komisarz ds. agendy cyfrowej, nie zdecydowała się na zobowiązanie do zniesienia opłat za roaming, czyli dodatkowych kosztów pobieranych za łączność w telefonii komórkowej w ruchu międzynarodowym. Choć przyznaje, że ich istnienie jest absurdem.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1217076-Bruksela-przegrywa-roaming.html (dostęp płatny)
E-czytelnicy lubią decydować sami
Magdalena Lemańska
Odbiorcy płatnych treści gazet preferują te systemy, które są celowo „dziurawe" i umożliwiają im bezpłatny dostęp do określonej liczby artykułów w miesiącu. Tak wynika z obserwacji słowackiej spółki Piano Media, która obsługuje płatności za witryny części wydawców także w Polsce (m.in. lokalne gazety: Polskapresse, „Super Express" i „Gazetę Wyborczą"). Przychody ze sprzedaży treści z tych serwisów internetowych, które zdecydowały się wprowadzić tzw. mierzalny system płatności Piano Solo, wzrosły w ciągu roku ponaddwukrotnie.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1217084-E-czytelnicy-lubia-decydowac-sami.html (dostęp płatny)
Fuzja krajowych gigantów wymiany walut w sieci
agmk
Nowa firma Currency One weźmie połowę wartego ok. 20 mld zł polskiego rynku. Pierwszy w Polsce e-kantor InternetowyKantor. pl oraz Walutomat. pl, pierwsza społecznościowa platforma wymiany walut, łączą siły. Od września działają pod wspólną marką Curency One. – Chcemy umacniać pozycję lidera branży i rozwijać się, wykorzystując know-how oraz wspólny kapitał finansowy – mówi Michał Czekalski, członek zarządu spółki Currency One.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1217106-Fuzja-krajowych-gigantow-wymiany-walut-w-sieci.html (dostęp płatny)
Telewizja cyfrowa dla oszczędnych
Magdalena Lemańska
Oglądający za darmo naziemną telewizję cyfrową, spędzają przed nią więcej czasu niż klienci płatnej telewizji. Tak wynika z najnowszych danych firmy Nielsen Audience Measurement, badającej telewizyjną oglądalność. Widzowie mający dostęp wyłącznie do naziemnej telewizji cyfrowej oglądają telewizję każdego dnia średnio przez 4 godziny i 22 minuty, podczas gdy widzowie płatnych platform satelitarnych i sieci kablowych – przez 4 godziny i osiem minut. – Dłużej ogląda telewizję ten widz, który w ostatnim czasie dostał możliwość oglądania znacznie poszerzonej oferty programowej – tłumaczy Michał Szczepankiewicz z Nielsen Audience Measurement. (Cyfryzacja przyniosła widzom naziemnej telewizji 19 stacji w miejsce dotychczasowych kilku).
http://archiwum.rp.pl/artykul/1217083-Telewizja-cyfrowa-dla-oszczednych.html (dostęp płatny)