W swoich wyliczeniach firma brała pod uwagę wszystkie te urządzenia, które mogą służyć do oglądania internetowego wideo, czyli odtwarzacze Blu-ray, popularne w USA urządzenia takie jak Apple TV czy Roku, konsole do gier wideo, telewizory z dostępem do Internetu, komputery, dekodery, smartfony i tablety. Wynika z nich, że między 2013 i 2017 rokiem łączna roczna sprzedaż wszystkich urządzeń tego rodzaju na świecie wzrośnie o ponad 80 proc.
Jak podaje eMarketer, z wcześniejszych badań przeprowadzonych przez Frank N. Magid Associates wynikało, że w USA już ponad jedna czwarta internautów zamierza zastąpić w domu tradycyjny telewizor którymś z gadżetów umożliwiających oglądanie filmy z sieci w ciągu najbliższych sześciu miesięcy (badanie przeprowadzano we wrześniu 2013 roku).
Według danych PwC wpływy szybko zdobywających nowych klientów serwisów OTT (czyli wideo w sieci), takich jak Netflix czy Hulu sięgną w tym roku 8,27 mld dol., a w 2017 roku dobiją do 17,44 mld dol.